Huurders betalen huishuur niet

Flyware
Topic Starter

Huurders betalen huishuur niet

#1 , 10 sep 2010 09:42

Beste,

Vorige maand (augustus) is de huurder van mijn eigendom op de hoogte gebracht -zoals het wettelijk voorgeschreven is- dat de eigendom over 6 maanden te koop wordt gezet.
Nu is de huurder in gebreke gebleven met de betaling van het huurgeld voor de maand september.
Mijn vrees is, dat de huurder nu moeilijk gaat doen en blijven doen om de huurgelden te betalen, nu hiij weet dat hij het huis over 6 maanden dient te verlaten.

Ik weet ook de de huurders zeer goed beschermd zijn door de wet, maar wat als eigenaar, wat met mijn rechten. Ik heb ook rekeningen te betalen en de inkomsten van de huur zijn dus ook welkom.

Graag advies en tips.

Met vriendelijke groeten
J-L

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 10 sep 2010 11:00

Het is niet omdat je het pand verkoopt dat de huurder dient te verdwijnen... wat heeft u de huurder meegedeeld?

U stelt de huurder wegens het niet betalen van de huur aangetekend in gebreke. U geeft hem 7 kalenderdagen na kennisname van het schrijven (eerste aanbieding door postbode is dag van kennisname, je kan dit controleren via de website van de post) om de achterstallige huur alsnog over te maken voordat u op zijn kosten het vredegerecht zal inschakelen middels een verzoekschrift 1344bis/ev Ger.W.

met vriendelijke groeten uiteraard.

Reclame

Terug naar “Andere”