Huurders zonder warm water

Neke
Topic Starter

Huurders zonder warm water

#1 , 16 sep 2010 09:13

Sinds juli ben ik eigenaar van een huisje en is er in de akte vastgelegd dat de vorige eigenaars nog max 6 maanden mochten blijven wonen tot ze een ander onderkomen gevonden hebben. Ondertussen hebben ze iets anders gevonden en zouden ze begin december normal gezien verhuizen. Nu is sinds een 2tal weken de boiler (enkel voor warm water) stuk en zitten we met een lek onder de vloer. Vermits ik de badkamer zowiezo wou renoveren had ik al een loodgieter aangesteld en had ik gevraagd of hij deze al kon herstellen maar spijtig genoeg kan hij zich maar binnen een 5tal weken vrijmaken dus de huurders gevraagd of ze hunne loodgieter konden contacteren maar deze kan zich pas in december vrijmaken. Ik heb echt niveel zin om een andere loodgieter aan te stellen vermits ik toch heel de vloer wou openbreken om al de buizen te vervangen zodra de huurders zouden verhuisd zijn. Dus nu is de vraag in hoeverre ze me in gebreke kunnen stellen vermits er enkel bij de notaris een tijdelijk contract opgesteld en ik ook niet voor de 2 maanden ze er nog in verblijven nog extra kosten wil maken Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 16 sep 2010 09:23

het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze de zaak nog kunnen/zullen aanvatten en rond krijgen (vrederechter) voordat ze verhuisd zijn. Bovendien als ze het wel zouden doen: de omstandigheden van de situatie lijken me in jouw voordeel te zijn.
- Je hebt de vorige eigenaars een gunst verleend: goed omschreven in de akte.
- Je hebt een renovatieplanning (en afspraak met aannemer!) voor je eigendom in verschillende fasen: dwz: niet alleen boiler, maar ook het buizen en vloerwerk.
Stel hen gewoon voor dat je voor het ongemak een 100 euro per maand korting geeft.
Volgens de woonwetgeving moet een woning over electriciteit, stromend water en een toilet beschikken om bewoonbaar te zijn. WARM water is niet gestipuleerd.

bosprocureur

#3 , 16 sep 2010 10:00

het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze de zaak nog kunnen/zullen aanvatten en rond krijgen (vrederechter) voordat ze verhuisd zijn. Bovendien als ze het wel zouden doen: de omstandigheden van de situatie lijken me in jouw voordeel te zijn.
- Je hebt de vorige eigenaars een gunst verleend: goed omschreven in de akte.
- Je hebt een renovatieplanning (en afspraak met aannemer!) voor je eigendom in verschillende fasen: dwz: niet alleen boiler, maar ook het buizen en vloerwerk.
Stel hen gewoon voor dat je voor het ongemak een 100 euro per maand korting geeft.
Volgens de woonwetgeving moet een woning over electriciteit, stromend water en een toilet beschikken om bewoonbaar te zijn. WARM water is niet gestipuleerd.
Om nog niet te spreken van het verborgen gebrek : zijn ze zelf niet een beetje mee aansprakelijk ? En dan nog : is er een huurcontract in de strikte zin?

Reclame

Terug naar “Andere”