Verwarming appartements gebouw

stimpy
Topic Starter

Re: Verwarming appartements gebouw

#16 , 09 apr 2011 09:31

sorry 22u30 valt de ketel uit

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#17 , 09 apr 2011 15:04

Zopas te weten gekomen dat de ketel al op 80 graden staat en niet hoger kan gezet worden.
hoger mag de watertemperatuur zeker niet gezet worden omdat de ketel anders stoom kan produceren. Daar zijn de radioatoren en de leidingen niet op voorzien, en de installatie kan uit elkaar springen.
Is het al een hogerendements of condensatieketel?
Mogelijks eens informeren bij de invoerder van de ketel? Misschien heeft de installateur een fout gemaakt.
Of een verwarmingsaudit laten uitvoeren.

stimpy
Topic Starter

#18 , 29 apr 2011 11:24

Graag had ik vernomen of de mede eigenaars zo maar verwarmings elementen mogen afbreken?
Hoe gaat dit dan met de meter opname van de verwarming elk jaar en de verdeling ervan?

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#19 , 29 apr 2011 15:20

Dat mogen ze niet, omdat er dan geen juiste afrekeningen meer kunnen gemaakt worden. Voor ieder calorimetertje wordt de oppervlakte van de betreffende radiator berekend, om alzo de warmteafgifte te kunnen bepalen. Je mag dus ook geen grotere of kleinere radiator laten plaatsen, zonder de maatschappij die de metertjes opneemt te verwittigen.

stimpy
Topic Starter

#20 , 29 apr 2011 21:14

Toch hebben al verschillende eigenaars elementen afgebroken.
En op de vergadering was er ook spraken van verkeerde berekeningen.
Ik had al gehoord dat ze 1 eenheid aanrekenen voor verdwenen element.
Maar nu hebben er weer 2 eigenaars elementen afgebroken,en hoop dat ze het niet bij mij aanrekenen, want ik heb nog alle elementen staan.
Ik heb ze nodig om men appartement verwarmt te krijgen.
Wat kan men hieraan doen?
Er is nu ook een nieuw systeem dat men aan de buitenkant de meters kan opmeten ,dat er niemand moet thuis zijn.
Wel kostelijk om te plaatsen 30 € per element .Er is nog niet over gestemd op de vergadering en zijn ze dan juister als de oudere tippen.

stimpy
Topic Starter

#21 , 10 mei 2011 01:00

daarstraks met mede beheerders gesproken,over de verwarming,waarom ze `s nachts de verwarming niet om 24u kunnen laten verminderen/Op het verslag van vorig jaar stond 24u30,maar dit is niet zo.Nu zouden ze `s avonds bij mij eens komen zien of het bij mij niet warm genoeg is/
begrijp die mensen niet,allee ze zouden aan Abati eens vragen of ze het anders kunnen instellen,ze wisten dat ik naar het Vredegerecht was gestapt.Maar afwachten,van de winter,ik geloof er niet veel van,die heeft al zoveel belooft en er komt niets van.Wat kan ik anders doen/

Terug naar “Andere”