Vocht in appartement

stimpy
Topic Starter

Re: Vocht in appartement

#16 , 29 apr 2011 11:17

Volgende week vrijdag komt het expertise bureau de schade van de oude en het nieuwe vochtprobleem opnemen.
Kan mij iemand vertellen of de syndicus erbij moet zijn ?
En ze vroegen van het expertise bureau of de makelaar erbij moet zijn .
Ik heb daar geen weet van.
Wat moet ik nu doen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
stimpy
Topic Starter

#17 , 07 mei 2011 11:12

Hallo, gisteren is expertise bureau geweest.
Van de oude lek hebben ze foto`s genomen,van de meer schade.
Ik heb het nog niet laten herstellen ,omdat de syndicus zegde van te wachten tot het droog is.
Vocht opgenomen de muren zijn nog nat ,het plafond niet.
Dan de tweede lek is wel erg vochtig en aan de vloer kan hij het niet opnemen omdat er een holte onder is , ik heb marmoleum
liggen met klik systeem,maar de naden zwellen op.
Daar komt de verzekering niet voor tussen ,omdat dit van het terras komt.
Ook van de nieuwe lek hebben ze foto`s genomen.
Gevraagd of de verzekering een brief naar syndicus kan schrijven,dat wist hij niet.
Hij gaat een verslag opsturen en naar verzekering gebouw sturen een dit komt dan eind volgende week daar aan,zegde deze.
Ik kan dan contact opnemen met verzekering of ze dit willen doen.
Zodus ik ben nog niets vooruit.
Ik ga nu zelf een aannemer aanspreken om te komen kijken,en te vragen voor bestek.
Voor de binnenkant is het voor mij.het daarom dat ik het zovlug mogelijk wil laten herstellen.
Maar voor buiten kant is voor gebouw,of zou ik het zelf laten herstellen,het is het terras dat de waterschade komt .
En mag ik dit wel, en ja wat gaat het misschien kosten
Weet ook niet waar ik moet zijn voor een goede en niet te dure aannemer.
Via Advocaat zie ik niet zitten,duur en er zitten nog andere geburen te wachten tot ik dit doe en dan hebben ze op mijn kosten een nieuw dak,
want dat blijft ook duren.
Er is al voor gespaard vorige jaren en dan moeten we nog sparen voor vernieuwing van de liften.
Zodus denk ik dat ik met men lek blijf zitten.
Kan iemand mij helpen ,wat ik nog kan doen,bedankt

stimpy
Topic Starter

#18 , 10 mei 2011 00:35

Hallo ,expertise is er geweest,en hij denk ook dat het beton rot is,en het lek achteraan daar zijn de muren nog vochtig.Hij gaat een rapport maken en naar verzekering sturen,en dit zal einde van de week bij verzekering zijn,zal dan maar wachten tot na verlof om verdere stappen te zetten.
Nu zag ik daarstraks de twee mede beheerders en heb het er met hen over gehad.
Ene had bij hem door iemand aan zijn terras achteraan laten werken en dit kosten een en dit koste een 2 a300 €,en dan denk ik dat dit goedkoper is als een Advocaat te nemen.Ik zegde ook dat ik een aannemer had aangesproken en deze had gezegd dat er roofing onder de stenen moet komen.De andere mede beheerder zegde dan maar dat moet jij niet doen dat is voor de gemeenschap.Weet het niet goed want die heeft mij al zo dikwijls iets belooft.Moet hem maar aanspreken na men verlof zegde hij.....
Hij zegde ook tegen mij dat ik de brand verzekering van het gebouw niet had mogen aanspreken voor de expertise zonder de meerderheid van het gebouw. De syndicus zegde toen hij in de lift stond op 31 maart 2011 dat ik maar een expertise moest laten doen,en dit heb ik nu gedaan, Ik heb toen ook aan de verzekering gevraagd wie die expertise moet betalen ,en dit is de verzekering zegde deze. Nu afwachten wat de verzekering gaat doen, zelf trek ik niets, het ene heb ik getrokken maar het is verergerd en het andere komt horizontaal binnen en die kosten zijn voor mij en de gemeenschap.Alleen geloof ik er niet in dat ze dat nu wel ineens gaan herstellen.Zal van plaatst mondeling eerst daarna het dan maar schriftelijk doen zeker?

Reclame

Terug naar “Andere”