Pagina 1 van 1

Domicilie in kantoor

Geplaatst: 19 jan 2009 14:23
door yklich
Ik ben een startende zelfstandige en ik zou graag een kantoor kopen. Het kantoor heeft ook een badkamer en een keuken. Kan iemand me vertellen of ik mijn domicilie op kantoor kan zetten? (en daar effectief wonen)
Of welke stappen ik zou moeten ondernemen om het gebouw te splitsen in kantoor / woonplaats? Welke kosten zijn hieraan verbonden?

En tenslotte: Waarom zijn de prijzen van kantoorgebouwen goedkoper dan woningen, zijn er nog nadelen in de koop van een handelspand?

Ik vind hierover weinig informatie terug dus als iemand een url zou kunnen posten met meer info is dit zeer welkom.

Alvast bedankt!
Yannik

Re: Domicilie in kantoor

Geplaatst: 19 jan 2009 20:30
door wolf2
Kan iemand me vertellen of ik mijn domicilie op kantoor kan zetten? (en daar effectief wonen)
Ja, de dienst ruimtelijke ordening van de betrokken gemeente, zonder veel opzoekingen. Als er nog nooit iemand gedomicilieerd was, zal het volstaan te zien of de bouwvergunning in die zin werd verleend.

Of welke stappen ik zou moeten ondernemen om het gebouw te splitsen in kantoor / woonplaats? Welke kosten zijn hieraan verbonden?
Een nieuwe bouwvergunning, zelfs als U niet aan het metselen slaat.