2 personen op invaliditeit die willen samenwonen

fevi
Topic Starter

2 personen op invaliditeit die willen samenwonen

#1 , 27 sep 2010 22:22

Hallo,

Weet er soms iemand wat gebeurd er als 2 personen die op invaliditeit staan willen samenwonen?

Hoeveel van hun invaliditeitsuitkering zou er dan verminderen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#2 , 28 sep 2010 10:16

Ze worden dan als samenwonend aanzien en niet als alleenstaand. Scheelt in mijn geval één derde.

anderzijds: als je als invalide samenwoont met iemand die minder dan xxx Euro verdient dan krijg je wèl je uitkering als alleenstaande!
Dus het zou kunnen dat er niks verandert

fevi
Topic Starter

#3 , 29 sep 2010 20:17

Ze worden dan als samenwonend aanzien en niet als alleenstaand. Scheelt in mijn geval één derde.

anderzijds: als je als invalide samenwoont met iemand die minder dan xxx Euro verdient dan krijg je wèl je uitkering als alleenstaande!
Dus het zou kunnen dat er niks verandert
Eerst en vooral bedankt voor je reactie.

Je zei dat als je als invalide samenwoont met iemand die minder dan xxx Euro verdient dan krijg je wèl je uitkering als alleenstaande.

Maar wat als je beide invalide bent met een invaliditeitsuitkering van om en bij de 700 euro elk die willen samenwonen?

Reclame

Mariette

#4 , 29 sep 2010 23:58

In dat geval lijkt het me normaal dat ze allebei als alleenstaand worden beschouwd. De mutualiteit kan hier uitsluitel over geven

Terug naar “Andere”