#8 , 12 okt 2010 12:53
Kijken naar spelende kinderen afstraffen? Kijk de dag van vandaag wordt overal iets achter gezocht, liefst van al dan nog negatieve gedachten. Voor heel wat oudere mensen is het therapeutisch om jonge kinderen te zien ravotten en herbeleven zo hun eigen jeugd; dus wat kan men hierop tegen hebben?
Het is zo dat wanneer je ergens gaat wonen en aanpalende buren hebt, dat het logisch is dat u af en toe wat van elkaar kan zien of horen; dat hoort er nu eenmaal bij .
Roddels zijn er om mensen tegen elkaar op te zetten, vaak uitgaande van jaloezie en/of haat; het ligt aan de persoon wat deze ermee doet.
Ik weet nog toen ik een klein jochie was, dat mijn buurman ook stond te 'gluren' en in zichzelf stond te lachen en te genieten, dan trok hij een appel van zijn boom en kwam naar het hek om deze aan mij en mijn zus te geven en zo een kinderpraatje te houden. Ik merk nu ook dat er tegenwoordig niet zoiets meer bestaat als een samenleving tussen buren, wat jammer is. Wat ook jammer is , is dat men vaak roddels als waar ziet zonder de persoon in kwestie zelf te hebben ontmoet, gesproken, maar elk gedrag dat deze persoon uit, dan ook aan deze roddels gaat staven.
Men heeft nu eenmaal ogen gekregen en indien deze ook werken, waarom zou men deze dan niet mogen gebruiken, niet iedereen heeft kwaad bloed in zich.