hond laten verwijderen uit appartement

carplover
Topic Starter

hond laten verwijderen uit appartement

#1 , 13 okt 2010 02:11

sinds kort hebben onze huurders een hond,terwijl dit niet mag,staat tevens ook in huurcontract dat ze geen huisdieren mogen hebben die overlast,lawaai,hinder en beschadigingen kunnen veroorzaken.
nu hebben ze dit toch nog eens persoonlijk aan mij en mijn vrouw persoonlijk gevraagd of het toch mogelijk zou kunnen zijn om een hondje te houden voor hun dochtertje,uiteraard hebben we dit geweigerd.
Nu dus hebben ze een hond,die veel lawaai en overlast en beschadiging veroorzaakt.ze laten hun hond uit op ons plat dak waar een teras in bankarai opligt(,roofing dak)
kunnen we deze laten verwijderen ?en eventueel welke stappen moeten we hiervoor ondernemen,want zover kan het niet meer.
bewijsmateriaal van lawaai en hinder heb ik al
als er later als ze verhuisd zijn,meer kosten zijn aan het appartementddan de waarborg en we kunnen aantonen dat het door de hond komt,kunnen we ze hiervoor aansprakelijk houden?
kan er ons iemand helpen aub?
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 13 okt 2010 10:35

U zal de overlast dienen aan te tonen met bewijzen en bovendien een parcours volgen waaruit blijkt dat u de huurders alle mogelijkheden heeft gegeven zich in regel te stellen.

- eerst en vooral zal u een aangetekend schrijven dienen te plegen waarin u hen in gebreke stelt wegens het niet naleven van regel x in het contract, waarin u hen in gebreke stelt wegens het niet respecteren van de weigering toen ze u kwamen vragen of er een hond mocht in het pand blijven. U verzoekt hen vriendelijk zich binnen de dertig dagen na kennisname van het schrijven in regel te stellen met het contract aangezien u anders verplicht zal zijn het vredegerecht in te schakelen.

- U verzamelt intussen alle bewijzen die getuigen van overlast, hinder en schade.

- Bij gebrek aan de gewenste respons zal u middels een verzoekschrift 1344bis Ger.W. een geding dienen te starten waarbij u de verwijdering van het huisdier vraagt.

ganapathi tantra

#3 , 14 okt 2010 20:53

uiteraar dient men altijd de overeengekomen regels steeds te respecteren. Pleegt men daar op een inbreuk dan ga je de fout in.
Maar als hondenkenner stel ik toch wel vast dat in dergelijke situaties het altijd en zonder uitzondering probleemhonden zijn en
daar stel ik me toch ook wel vragen bij. En neen mijn overtuiging is niet gekleurd mijn honden mogen niet blaffen ook niet op
eigen terrein tenzij voor bewakin . Ook andere onhebbelijkheden die problemen kunnen veroorzaken met eventuele buren kunnen
voor mij niet door de beugel.
als u goede huurders hebt waarom zou u hun dochter dan het plezier van een knuffel ontnemen ? Ik dacht wel dat ze welwillenheid
hebben aangetoond door eerst met u te praten. En goed opgevoede hond zal ook niet plassen of anderer behoeften doen op uw
dak.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 okt 2010 19:17

Voor het vele lawaai - overlast en schade - kan u gegevens van buren verzamelen alsmede vaststellingen door de politie van de overlast.
Ook de hondendrollen kunnen vastgesteld worden bij vb geurhinder.
De beschadigingen zijn een verzekeringszaak en in principe zolang het contract loopt niet door u te zien of vast te stellen.
Maar het moet wel degelijk om overlast gaan anders zal u heel veel bewijsmoeilijkheden hebben

Terug naar “Andere”