huis onbewoonbaar verklaard

carlo petrelli
Topic Starter
Contacteer: Website

huis onbewoonbaar verklaard

#1 , 22 jan 2011 02:31

ik kom met een 3de probleem naar jullie daar ik me geen blijf weet

in mijn eerder bericht heb ik al laten weten dat mijn woning die ik huurde
ongeschikt en onbewoonbaar is verklaard
ik huurde deze woning als hoofdverblijfplaats en als hoofdzetel van mijn vzw
doordat de woning zo afgelegen ligt had ik door de firma Lares een alarm installatie laten plaatsen
nog voordat de woning onbewoonbaar werd verklaard
na het vonnis van onbewoonbaarheids verklaring
heb ik desbetreffende firma op de hoogte gebracht
dit telefonisch, mail, schrijven en fax
met de vraag het contract te laten ontbinden wegens overmacht
de firma was reeds op de hoogte en heb geregeld contact gehad et hun diensten
maar ze weigeren de installatie af te breken en het contract te ontbinden
de 25ste van deze maand verhuis ik definitief en staat de woning leeg dus kunnen ze ook niet meer binnen voor de installatie te verwijderen
maar ze blijven wel facturen sturen voor de installatie die ik destijds had laten plaatsen voor de vzw
ik heb hen zelfs het heel rapport van de onbewoonbaarheid door burgemeester door gefaxt
nu is mijn vraag
ben ik verplicht de facturen door te betalen
welke stappen kan ik ondernemen om het bestaande contract met deze firma te laten ontbinden
want ook hebben ze mij niet de gehele waarheid verteld want ik moest volgens hen een VOORSCHOT betalen wat ik had gedaan
deze moest betaald worden via een incasso bureau aar de firma zelf vond deze betaling nergens terug
achteraf bleek dit trouwens geen voorschot te zijn maar een borg
wie kan mij helpen met dit probleem?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 22 jan 2011 14:35

U zal de verbreking van het contract dienen te plegen zoals het in het contract met de beveiligingsfirma werd vastgelegd en vervolgens de kosten van de verbreking dienen te recupereren van de verhuurder door wiens onachtzaamheid u schade lijdt.

carlo petrelli
Topic Starter
Contacteer: Website

#3 , 22 jan 2011 14:39

U zal de verbreking van het contract dienen te plegen zoals het in het contract met de beveiligingsfirma werd vastgelegd en vervolgens de kosten van de verbreking dienen te recupereren van de verhuurder door wiens onachtzaamheid u schade lijdt.
dank je wel voor deze reactie

Reclame

Terug naar “Andere”