Geluidshinder Delhaize

MATTERHORN
Topic Starter

Geluidshinder Delhaize

#1 , 23 jan 2011 08:48

Hallo
Ik woon nevens een grootwarenhuis Delhaize en op het dak van dit warenhuis draaien er motoren om de diepvriezers, frigo's enz te laten werken.
Deze motoren staan op een plat dak dat op dezelfde hoogte ligt als onze slaapkamer (bevindt zich aan de achterzijde van de woning)
Tot voor enkele weken hadden wij weinig last van geluidshinder maar nu is er een motor die zéér zwaar begint te zoemen telken deze draait (verscheidene malen per minuut!!!)waardoor ik steeds wakker word.
Als ik de eigenaar van deze winkel aanspreek reageert deze niet!!!
Wat moet ik nu ondernemen om deze geluidshinder te doen stoppen ??

Vele groeten

M :twisted: :idea: :?: :!: :(
PLUK DE DAG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
GB2702

#2 , 23 jan 2011 10:11

Beste,

Indien het geluid volgens U overdreven is, dan kan U altijd contact opnemen met de politie voor een geluidscontrole te vragen.

Ook kan u eventueel beroep doen op een bureau om een controle te laten uitvoeren op omgevingslawaai. Ik stuur de gegevens op via een pb.

MVG

ippa

#3 , 23 jan 2011 11:48

Hallo,

Je kan in een AANGETEKEND schrijven verwijzen naar jullie gesprek en vragen dat er maatregelen genomen worden.

Verdere stappen:
* politie informeren ivm. mogelijke geluidsoverlast

Ze hebben dat mij ook gedaan voor mijn hond die te veel blafte. Vanaf het ogenblik dat hij de politie gezien had, blaft hij veel minder :D

Groetjes,
JLD

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jan 2011 14:54

Politie komt meten met een geluidsmeter.
Kan perfect ... ook sommige gemeenten hebben een milieudienst.
Een waarschuwing volstaat meestal.
Dus wij stellen nu vast ... u bezorgt ons contract nieuw machine of herstelling en wij komen terug controleren binnen 1 maand ... niet in orde dat stopt u met lawaai maken.
Natuurlijk als het werkelijk TE hoog is dan is het onmiddellijk over en uit.

MATTERHORN
Topic Starter

#5 , 24 jan 2011 06:54

Aan allen die gereageerd hebben, dank je wel.

Nog een goede dag toegewenst
Matterhorn
PLUK DE DAG

Terug naar “Andere”