Vlaamse renovatiepremie aanvragen via achterdeurtje?

Vandammes
Topic Starter

Vlaamse renovatiepremie aanvragen via achterdeurtje?

#1 , 31 jan 2011 21:39

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Ik en mijn vriendin hebben een woning gekocht. Akte verleden eind december 2010.
Het huis moet volledig worden gerenoveerd.
Om onze woonbonus niet te verliezen en omdat we renoveren mogen we tot 2 jaar wachten om ons te laten domicilieren.
Nu zouden we graag de vlaamse renovatie premie aanvragen.

- Indien we ons beide laten domicilieren "verdienen we teveel" en kunnen we de vlaamse renovatie premie niet aanvragen.
- Indien we beide ons NIET laten domicilieren, zijn we geen bewoners en kunnen we om die reden ook de vlaamse renovatiepremie niet aanvragen.

De enige oplossing is dat ik of mijn vriendin zich laat domicilieren in ons nieuw huis, zo woon ik of haar dan daar als alleenstaande en is de aanvraag voor de renovatie premie WEL mogelijk omdat we als alleenstaande net niet teveel verdienen.

Maar is dit wel mogelijk?

Kan ik alleen me laten domicilieren in ons nieuw huis, om ze de premie aan te vragen en mijn vriendin nog niet? Wat kan er gebeuren? Verliest enkel mijn vriendin dan haar woonbonus en niet ik? Verliezen we beide de woonbonus? Voor hoelang verliezen we deze bonus dan? Misschien is het wel de moeite waard. Want we kunnen tot 10.000€ renovatiepremie terugkrijgen.

Alvast bedank voor jullie tijd.

M.v.g. Stijn

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jan 2011 21:54

Aan fraude wordt niet meegewerkt

EvilFreD

#3 , 31 jan 2011 22:35

Oftewel, dat achterdeurtje bouwt u zelf maar :)
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Reclame

Vandammes
Topic Starter

#4 , 01 feb 2011 09:55

Haha oke dat is duidelijk :) fraude is een groot woord ik vraag me gewoon af of het kan en natuurlijk wel mag.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 feb 2011 10:09

U dient zich te domicilieren op de plaats waar U ook effectief woont. Misschien kan U Uw vraag herformuleren door te vragen wie waar en wanneer het best gaat wonen. ;-)

Joeri_J

#6 , 01 feb 2011 14:12

hypothese:

Als hij er gaat "wonen" (en ondertussen verbouwen, wat handig is ;) ter plaatse zijn)
en zijn vriendin niet (bvb: 2 linker handen en zou toch in de weg lopen)
en ze hebben een lat relatie...

Opmerking:
je dient wel te zorgen dat je er kan "wonen" als je u er laat inschrijven...
(maw: bed, koelkast, wastafel, kleding, ... )

je schrijft:
"Ik en mijn vriendin hebben een woning gekocht. Akte verleden eind december 2010."

Je bent dus maar 50% eigenaar,
er staat idd nergens dat je 100% eigenaar moet zijn,
je bent dan niet samenwonend of getrouwd...

dus in feite (weet niet of het stand gaat houden) zou je recht hebben op de voorwaarde van alleenstaande...

Terug naar “Andere”