De Onverdraagzame Buur

TDM
Topic Starter

De Onverdraagzame Buur

#1 , 02 mar 2011 17:19

Nu, 2 maart, één van de eerste mooie dagen dat onze kinderen buiten kunnen, houden wij ze niet. Na deze winter laten ze hunnen "beer" dan eens uit.

Op dat moment staat onze buur buiten in zijn tuin te "werken". Ik snap niet wat hij daar allemaal loopt te doen, maar feit is wel dat hij tegen onze kinderen staat te brullen, en lees letterlijk BRULLEN, dat ze niet mogen voetballen in onze tuin maar dat ze maar ergens anders moeten gaan spelen, en dat ze bij de eerste zonnestralen alweer de wijk aan het ambeteren zijn!!!

Het is de tweede keer dat ze buiten kunnen. Dit wegens een nieuwe samenstelling en een co-öuderschapsregeling. Dus ze zijn hier maar één week op twee.

Is hij in zijn recht? Kan dit?
Kunnen wij klacht indienen?

Zelfs tegen ons kan hij zijn manieren niet houden, zelfs ons blaft hij af...

hoopvolle groeten,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 mar 2011 17:49

De politie uw vriend... Niet aarzelen en klacht indienen. kan hij tegen hen wat brullen. Gestoord krapuul vindt je overal.

Lightning

#3 , 02 mar 2011 17:52

Klacht indienen? Waarvoor?

Reclame

EvilFreD

#4 , 02 mar 2011 18:04

En u bent wel verdraagzaam?
Ik snap niet wat hij daar allemaal loopt te doen
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

bartvdv

#5 , 02 mar 2011 18:28

De situatie is herkenbaar. Da's een taak voor de wijkagent. Opzoeken wie het is, bellen en een gesprek vragen. En als je kan/mag, zet dan een goedkope houten schutting.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 mar 2011 18:35

Iedereen het het recht om ongestoord van zijn hof eigendom te genieten.
Hij heeft dat maar u en uw kinderen ook.
Voetballen en spelen mag. En daar is al een gerechtelijke uitspraak over geweest over spelende kinderen in een woonwijk.
Los van het feit hij dient niet te brullen tegen uw kinderen.
Uw wijkinspecteur bellen en eventueel buurtbemiddeling inschakelen kan helpen

TDM
Topic Starter

#7 , 03 mar 2011 10:47

@ EvilFreD: Kijk het maakt me nie uit wat hij daar doet of niet doet. Dat interesseert mij ook helemaal niet. Feit is dat hij mijn kinderen met rust moet laten als ze buiten spelen. De oudste is 11. Dus van nachtlawaai spreken wij hier ook niet...

Klacht indienen... Inderdaad, waarvoor. Daarom ook de vraag op dit forum.

Ik heb de indruk dat er nog mensen zijn met dit probleem? Meestal is het andersom en vind je daar wel uitleg genoeg over. Maar in dit geval?

Ze DURVEN ondertussen geen bal meer vastpakken in de tuin. Het zijn kinderen! Ik heb het zeer moeilijk met dergelijke intimidaties tov jonge kinderen.

EvilFreD

#8 , 03 mar 2011 11:31

Waar ik op doelde is dat het niet uw zaak is wat uw buurman in zijn tuin doet. Net zoals hij geen zaken heeft met uw bezigheden.
Dit alles wel vooropgesteld dat uw beider bezigheden niet tot overlast van de ander leiden.
En indien dat wel het geval is dan zijn we nog altijd mensen die dat op een fatsoenlijke manier met elkaar dienen op te lossen.
Schreeuwen tegen kinderen is dat alleszins niet.
Over het algemeen gaan mensen echter niet zomaar tekeer tegen kinderen die onschuldig aan het spelen zijn.
Er is misschien dus wel meer aan de hand (waar u zelf ook geen weet van heeft, kinderen gaan u niet eerlijk vertellen dat ze uw buur lastig gevallen hebben bijvoorbeeld).
U kunt klacht neerleggen, en dat kan hij ook.
Lawaai hoeft niets 's nachts gemaakt te worden om overlast te zijn.
Hoe het ook zij, u dient er samen uit te komen. Zo niet kan er nog altijd voor u beslist worden. En dat kan ook in uw nadeel zijn.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Terug naar “Andere”