Boete laag beschrijf en sociale lening.

westhoek
Topic Starter

Boete laag beschrijf en sociale lening.

#1 , 06 mar 2011 09:04

Meer dan 3 jaar geleden kocht ik een woning op een sociale lening. Woning laag beschrijf.
Door omstandigheden (ander werk en omdat de woning meer dan 100 km verder was) heb ik er noot gewoond. Heb altijd mijn domicilie er willen plaatsen tot 4 keer toe, maar wijkagent aanvaardde het niet.

Wil dus zeggen dat ik waarschijnlijk (of zeker) een boete moet betalen en dat ik de sociale lening moet 'verzetten' ? Bedoeling is dat dit jaar de woning wordt verkocht om een andere te kopen binnen mijn werkomgeving.

Is er een extra boete omdat ik niet kon voldoen aan de voorwaarden ? Of gewoon het verschilo tussen groot en klein beschrijf ? Wordt de boete berekend op het K.I. van 3 jaar geleden ? Want intussen is de woning meer waard (helemaal verbouwd en 3 keer meer waard).

Bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 06 mar 2011 09:15

Registratierechten: 5% aanvullende registratierechten (op aankoopprijs) + 1/3 van aanvullende registratierechten boete
(samen dus 6,67% bij te betalen)

westhoek
Topic Starter

#3 , 06 mar 2011 09:23

Bedankt.
Berekend op de aankoopwaarde ? 'k Veronderstel van wel.

Sorry, je schreef het al, op aankoopwaarde dus.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mar 2011 09:53

Want intussen is de woning meer waard (helemaal verbouwd en 3 keer meer waard).

Bedankt.
Heb jij voor deze verbouwing een bouwtoelating aangevraagd? Indien niet nodig, dien je nog steeds de betreffende diensten van het kadaster te verwittigen; Na een dergelijke verbouwing zal het KI zowiezo stijgen. CV geplaatst, nieuwe badkamer, dubbele beglazing enz... verhogen zeker het KI)

Terug naar “Andere”