verkopen van een huis.

lingling
Topic Starter

verkopen van een huis.

#1 , 24 mar 2011 13:38

ik heb een vraagje over het verkopen van onze woning.
Mijn man en ik hebben het huis van mijn vader overgekocht een 6 tal jaren geleden omdat mijn vader toen door zijn scheiding in de shit zat.
Hij moest toen zijn huis verkopen om zo zijn vrouw uit te kunnen betalen.
Dus ik lomperik met een goed hart wou dit doen om mijn vader te helpen.
Ik moest toen 100.000€ betalen voor mijn huis ( in slechte staat was een krot zonder bad kamer nog keuken) niets in orde dus.
Maar mijn vader heeft ons 25.000€ terug gegeven (onder de tafel dan want dan moest hij zijn vrouw niet teveel uitkeren en in ruil voor werken en) zodat hij hier levenslang kon blijven wonen.
Dit is ook zo op de akte samen gesteld dat hij dit betaald heeft om hier te mogen wonen!
Mijn man en ik zijn dus wel degelijk de eigenaars van deze woning.
Mijn vader is 5 jaar geleden vertrokken naar een andere woning met ruzie moet ik wel zeggen.
Nu willen wij ons huis verkopen en we gaan iets nieuws bouwen en ja de zever start weer.
Hij eist zijn 25.000€ terug en hij zegt dat we niet kunnen verkopen zonder hem.
Zijn bank heeft mijn bank geheim geschonden en alles verteld aan mijn vader en halfbroer wij hebben de zelfde kbc groep maar andere stad
De bank vertelde ons dat wij wel kunnen verkopen want wij hebben de eigendom en niet mijn vader en als hij zijn geld wil hebben hij maar een gerechtszaak moet starten. ( wat hij dan ook niet wil want hij heeft gefraudeerd bij de verkoop om zo zijn vrouw niet te veel te moeten betalen)
Wie weet raad?
Ik wil van dit krot af en ik wil geen 25.000€betalen aan iets wat wij eigenlijk niets aan hebben gehad!
Niets was in orde en hij ja mijn eigen vader heeft gelogen over al de andere dingen die niet in order waren, met als gevolg onnozel vele kosten die we niet kunnen betalen!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 24 mar 2011 14:06

Hoe staat de bewoning omschreven op de akte? Heeft hij vruchtgebruik? Staat die betaling van 25.000€ ook in de akte?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mar 2011 15:20

Staat die betaling van 25.000€ ook in de akte?
Sedert wanneer staat zwart in een akte? :mrgreen:

Reclame

Turaki

#4 , 24 mar 2011 15:24

Dit is ook zo op de akte samen gesteld dat hij dit betaald heeft om hier te mogen wonen!

Terug naar “Andere”