Ik heb een gebouw geërfd dat bestaat uit enkele appartementen en bijhorende garageboxen.
Het gebouw staat beschreven als één geheel. Van één van de appartementen heeft een andere persoon het vruchtgebruik geërfd en ikzelf de blote eigendom.
Ik wil de appartementen afzonderlijk verkopen, maar hiervoor moet een nieuwe basisakte worden opgesteld.
De garageboxen zijn gebouwd zonder vergunning. Op de (goedgekeurde) plannen staan wel autostaanplaatsen voorzien, maar de vorige eigenaar heeft er dus garageboxen op gebouwd. De garageboxen staan er al sinds 1969, er is nooit klacht tegen ingediend.
Reguralisen kan niet volgens de gemeente, hiervoor moeten ze voldoen aan de huidige voorschriften, en dat doen ze niet.
Volgens mijn notaris is het quasi onmogelijk om niet-vergunde garageboxen te verkopen.
Om een aparte basisakte op te stellen van het perceel waar de garageboxen op staan moet er een beschrijving opgesteld worden van de gebouwen die er op staan.
Bestaat de kans dat de garageboxen moeten afgebroken worden als de gemeente er officieel van op de hoogte wordt gesteld?
Moet de gemeente zowiezo op de hoogte gebracht worden als er een nieuwe basisakte wordt opgesteld?