Ambtelijke schrapping

artemis
Topic Starter

Ambtelijke schrapping

#1 , 26 apr 2011 17:41

Verderop in mijn straat zag ik dat het gelijkvloers appartement van een lastige bewoner (huurder) plots leegstond en er een brief van de politie aan het raam hing met de volgende mededeling:

Kwartierinspecteurs
Adres
Naam

Bericht aan de deurwaarders
Geachte heren,

Tegen de heer V. Ervelend werd een voorstel tot AACB ingediend op 22/4/2011. Het pand wordt nu verhuurd aan N. Ieuwkomer.

naam en handtekening van kwartierinspecteur.

AACB blijkt de afkorting te zijn van 'Ambtelijke Afschrijving College Besluit'.
Minstens tot vorige vrijdag (22/4) woonde V. Ervelend nog daar.
Zover mij bekend duurt een ambtelijke schrapping toch wel even.

Geeft een dergelijk bericht aan het raam garantie aan een nieuwe bewoner dat deurwaarders niet zullen binnendringen?
Zoja, is dit dan niet de meest aangewezen manier om zich tegen deurwaarders te beschermen als een procedure van ambtelijke schrapping loopt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 26 apr 2011 18:03

Hang zelf ook altijd een dergelijk papiertje op, heeft me al veel kwade telefoontjes bespaard. AACB wil zeggen dat de procedure tot schrapping is gestart...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 apr 2011 23:14

Dat bespaart de deurwaarders weer enkele € gezien ze nu niks moeten opzoeken in systeem :D
Maar op zich een goed idee bespaart de normale mensen misschien veel problemen.
Langs de andere kant .... volgens mij is het echter geen geregistreerde procedure.... en normaal mag/kan politie niets attesteren waar ze niet voor bevoegd zijn.
Los van het feit dat er namen (privacy) opstaan.

Reclame

artemis
Topic Starter

#4 , 27 apr 2011 10:28

Toch blijft dit voor mij onduidelijke materie.

Mijn geringe ervaring met deurwaarders is de volgende:
Huurder vertrekt met de noorderzon, met schulden (niet alleen aan ons). Tot minstens 3 maanden later blijven er deurwaardersexploten toekomen waardoor ik vreesde dat huurder zich niet had laten uitschrijven. Telefoontje naar Bevolking wees uit dat hij dat wel had gedaan, reeds enkele dagen na zijn vertrek. Na die 3 maanden en toen wij in de woning aan het werken waren belt de wijkagent aan, op zoek naar de vertrokken huurder. Wij brachten haar op de hoogte en deelden mee dat ex-huurder reeds minstens 3 maanden niet meer op het adres gedomicilieerd was. 'Tiens, dat zal ik eens moeten nakijken' was haar antwoord. Zij belde ons nadien op om de datum van uitschrijving die ik telefonisch verkregen had te bevestigen. Zij was zelfs bereid ons zijn nieuwe domicilieadres door te geven (iets wat zij volgens mij niet mocht doen).

Wat ik hieruit heb geleerd is dat deurwaarders niet systematisch de domicilie checken vooraleer een exploot in een brievenbus te deponeren. Wijkagenten lopen ook achter op de feiten.

Vandebos

#5 , 27 apr 2011 12:31

Wat ik hieruit heb geleerd is dat deurwaarders niet systematisch de domicilie checken vooraleer een exploot in een brievenbus te deponeren. Wijkagenten lopen ook achter op de feiten.
Ci sa coute du frique...

Terug naar “Andere”