Rond 1960 is het huis eigendom van mijn broer en wordt de losweg als schenking aan hem geschonken maar deze losweg blijft mijn eigendom (zodanig dat de weg gebruikt kan worden om de Appelstraat te bereiken) in het contract staat specifiek dat het aan mijn broer geschonken wordt en niet aan de eigenaar van de woning.
Rond 1980 wordt het huis verkocht maar in het contract staat dat de losweg bij de woning hoort (dit contract werdt niet door mijzelf de schenker van de weg ondertekend , ik ben tevens nog de eigenaar van die weg)
Het rare is dat beide woningen op de Appelstraat ingeschreven staan maar huis B ligt wel op zo'n 100m van de Appelstraat ,terwijl huis B directe toegang heeft tot de Berenstraat.
Huis B heeft eigenlijk zelf,directe toegang tot de Berenstraat.
Nu na zoveel jaren , en meerdere verkopen van huis B , ben ik dit systeem zat : de eigenaars van de woning gebruiken de losweg vaak met hun meerdere wagens en rijden bruusk , ook staat in het contract in dat ze weg moeten onderhouden terwijl ze dit niet doen . Ook hebben we op onze kosten een poort aan de weg gehangen om de veiligheid te verhogen maar hiervoor worden wij door hun niet gecompenseerd.
Mijn vraag is nu zo het lukken dat ik weer de volledige eigendom en macht over de weg krijg en dat enkel ik hem mag gebruiken (ze hebben toegang tot de Berenstraat en het huis werdt aan mijn broer geschonken en niet aan de eigenaar van huis B)
Wat moet ik doen om dit te bekomen , alle tips en advies zijn welkom