Ik heb mijn gebuur gevraagd zijn haag van drie meter hoog aan mijn kant af te doen tot op scheidingslijn (aangegeven door betonnen palen met groene draad).
Heb ik als buur plichten hieromtrent buiten de eigenaar van de haag toestemming geven mijn tuin te betreden want hij komt met volgende bezwaren waarom zijn tuinman dat aan mijn kant niet kan afdoen?
1) hij wil doorgang langs rechterkant van mijn huis. Langs de kant van mijn gebuur heeft mijn vader de tuin in hout afgemaakt, dwz de drie meter tussen mijn huis tot aan scheidingslijn en ongeveer 1m hoog (geen poort die open gaat)
Aan andere kant van mijn huis geef ik mijn gebuur de toestemming om mijn grond te betreden om zijn haag af te komen doen, daar is een opening van 1.20m breed die hij mag gebruiken om in mijn tuin te komen
2) Hij kan geen verrijdbare stelling zetten om de haag af te doen, omdat in mijn tuin niveauverschillen zijn en hij geen drie meter plaats heeft tussen zijn haag en mijn kippenren. Ik zou de afsluiting van mijn kippenren moeten losdoen, alhoewel er een poort is om de kippenren te betreden.
3) Het houten kippenhok staat in de weg. Dit staat op een halve meter van de scheiding, niet ingegraven, grootte 1.5m op 1.5 meter, en 1.5m hoog. Het staat los op de grond (als het moet kan dat verplaatst worden, maar als ik daartoe niet verplicht kan worden, wil ik liever geen mensen lastig vallen om dit te komen opheffen)
4) Kampeeraanhangwagen staat achter in tuin op 1 meter van de scheiding geparkeerd
5) Afdak van fietsen staat op 1 meter van scheiding (verticale houten palen met plastic golfplaat erop)
6) Mijn grond ligt niet waterpas binnen drie meter van zijn haag zodat hij geen stelling kan zetten (kan hij geen gewone ladder gebruiken omdat zijn haag te hoog is)
Nadat hij zijn argumenten opgesomd heeft, dreigt hij: "We kunnen natuurlijk elk een advocaat nemen, dat zou u veel geld kosten. Mij natuurlijk niet want ik heb een advocaat via de zaak (winkel van gsms, gps'en, belgacom tv ...) en dan zal ze de eerste tien jaar niet geknipt worden.