Aanpasing kadestraal inkomen

nederbelg
Topic Starter

Aanpasing kadestraal inkomen

#1 , 19 dec 2011 15:03

Beste,

Ik heb de volgende vraag.
Wij hebben in 2010 een huis gekocht aan groot beschrijf.
dit kwam mede omdat de woning en (en zeker het aangebouw) een handelspand was.
Nu wij er wonen gebruiken we het aangebouw (staat eigenlijk los van de woning) oa. als stalgruimte voor hout voor de open haard, de fietsen en als opbergplaats.
Er is geen cv of water in het gebouw, wel elektriciteit.
Denkt u dat het een kans van slagen heeft om een aanvraag in te dienen voor vermindering van het K.I.?

MvG

Dave H

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 dec 2011 16:05

Als er in dat bijgebouw al geen water of CV was, is de kans zeer groot dat dit bijgebouw al als berging werd aanzien bij de vaststelling van het KI.
Welke beschrijving staat er op uw kadastrale legger?
Informeer eens bij het kadaster.
Als er een herschatting moet komen is de kans ook groot dat er een verhoging van het KI is.
De laatste schatting werd in 1978 - 79 uitgevoerd. Mogelijks zijn er ondertussen werken uitgevoerd in de woning (Cv geplaatst, dubbele beglazing, nieuwe ruimere badkamer met bad en douche) allemaal zaken die het KI kunnen doen verhogen.

nederbelg
Topic Starter

#3 , 19 dec 2011 16:38

Beste,

Ik ben nog niet zo thuis in al deze termen en ik heb na de vekoop de papieren opgeborgen.
"De kadastrale legger" is een papier (beschrijving) wat ik zou moeten hebben?
Dan zal ik vanavond eens zien.

Dave H

Reclame

Terug naar “Andere”