verkoop huis

elgeto
Topic Starter

verkoop huis

#1 , 12 jan 2012 13:58

Hallo,

Vorig jaar heb ik het huis van mijn ouders verkocht. De nieuwe eigenaars wonen er intussen al.
Dit huis was aangebouwd aan het huis van mijn grootouders.
Het huis van mijn grootouders werd recentelijk verkocht ( compromis is getekend en binnenkort wordt de definitieve akte getekend )
In het huis van mijn grootouders erd er jaren geleden ( nog vooor ik geboren ben ) een keuken en badkamer bijgebouwd (alles volgens plan en stedebouwkundige normen). Maar de watertoevoer voor keuken en badkamer liep eigenlijk onder de bouwgrond waar mijn ouders ooit op gebouwd hebben. Bij rencente werkzaamheden in het huis van mijn ouders werd die toevoerbuis geraakt. Deze werd dan op vraag van de nieuwe eigenaars afsgeloten ( ik heb daar begrip voor dat die mensen niet willen dat ze een buis van iemand anders onder hun vloeren loopt ).

-Moet ik dit nu melden aan de kopers van het huis van mijn grootouders? Op het moment dat compromis getekend werd had ik totaal geen weet van die watertoevoer. Mijn ouders of grootouders hebben mij dit nooit gemeld.

-Kan ik door de kopers van het huis van mijn grootouders aansprakelijk gesteld worden? Kunnen ze mij doen opdraaien voor de kosten? ze hebben het huis gekocht in de staat dat het is ( met alle zichtbare en onzichtbare gebreken )

Mvg

Bart

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jan 2012 15:26

Als ik het goed begrijp hebben de badkamer en keuken in het te verkopen huis nu GEEN watertoevoer.
Ik denk dat je moeilijk van een zichtbaar of onzichtbaar gebrek kan spreken. Een badkamer en keuken verondersteld nu eenmaal over een normale wateraanvoer te beschikken.

elgeto
Topic Starter

#3 , 12 jan 2012 15:35

Er is inderdaad geen watertoevoer meer in de keuken en de badkamer.
De rest ( wasplaats, CV-ruimte ) beschikken wel nog over watertoevoer

Reclame

Terug naar “Andere”