Hallo,
Vorig jaar heb ik het huis van mijn ouders verkocht. De nieuwe eigenaars wonen er intussen al.
Dit huis was aangebouwd aan het huis van mijn grootouders.
Het huis van mijn grootouders werd recentelijk verkocht ( compromis is getekend en binnenkort wordt de definitieve akte getekend )
In het huis van mijn grootouders erd er jaren geleden ( nog vooor ik geboren ben ) een keuken en badkamer bijgebouwd (alles volgens plan en stedebouwkundige normen). Maar de watertoevoer voor keuken en badkamer liep eigenlijk onder de bouwgrond waar mijn ouders ooit op gebouwd hebben. Bij rencente werkzaamheden in het huis van mijn ouders werd die toevoerbuis geraakt. Deze werd dan op vraag van de nieuwe eigenaars afsgeloten ( ik heb daar begrip voor dat die mensen niet willen dat ze een buis van iemand anders onder hun vloeren loopt ).
-Moet ik dit nu melden aan de kopers van het huis van mijn grootouders? Op het moment dat compromis getekend werd had ik totaal geen weet van die watertoevoer. Mijn ouders of grootouders hebben mij dit nooit gemeld.
-Kan ik door de kopers van het huis van mijn grootouders aansprakelijk gesteld worden? Kunnen ze mij doen opdraaien voor de kosten? ze hebben het huis gekocht in de staat dat het is ( met alle zichtbare en onzichtbare gebreken )
Mvg
Bart