verkopen

verdelo
Topic Starter

verkopen

#1 , 31 jan 2012 15:30

Mijn zus heeft een huis die verkocht moet worden daar ze het financieel niet meer aan kan en door dat ze dubbel pacht. Graag zou ik willen weten wat haar dit zou kunnen kosten als ze in juni verkoopt. Dan woont ze er zelf 3 jaar in. Het huis was klein beschrijf en zelf heeft ze 120.000euro geleend. Ik heb gehoord dat er zware boetes en zo opstaan als je vanaf 3jaar verkoopt.
Kan iemand mij raad geven en eventueel zeggen rond wat de prijs zal liggen?

Groetjes Veronique

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 02 feb 2012 09:07

“Art.53.Het bij artikel 44 vastgestelde recht wordt tot 5 ten honderd verminderd in geval van verkoop van de eigendom:...2° van woningen waarvan het gebouwd of ongebouwd kadastraal inkomen een bij koninklijk besluit vast te stellen maximum niet overschrijdt...Art.60.Het voordeel van de in artikel 53, 2° bedoelde vermindering blijft alleen dan behouden zo de verkrijger of zijn echtgenoot ingeschreven is in het bevolkingsregister of in het vreemdelingenregister op het adres van het verkregen onroerend goed. Deze inschrijving moet geschieden binnen een termijn van drie jaar te rekenen van de datum van de authentieke akte van verkrijging en ten minste drie jaar zonder onderbreking behouden blijven. Evenwel blijft de verlaging verkregen zo niet-nakoming van die voorwaarden het gevolg is van overmacht.”(30 november 1939 Wetboek Registratierechten).

‘Dan woont ze er zelf 3 jaar in.’

Indien ook de INSCHRIJVING ten minste drie jaar zonder onderbreking behouden bleef dan is voldaan aan voornoemd art.60. en blijft het voordeel behouden.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”