Toegang hoofdwaterkraan

thomasluc
Topic Starter

Toegang hoofdwaterkraan

#1 , 19 mar 2012 13:19

Beste

ik heb onlangs een appartement gekocht in een appartementsgebouw (uiteraard).

Helaas voor mij is de hoofdwaterkraan achter een gesloten deur die enkel toegangkelijk is door voorzitter.
(sleutel is alleen in zijn bezit)

Gezien ik momenteel met verbouwingswerken zit in keuken en badkamer moet de hoofdwaterkraan dus af en toe voor korte tijd afgesloten worden omdat de appartementen individueel niet afsluitbaar zijn.

Aangezien er momenteel wat strubbelingen zijn in de volledige blok heb ik schrik dat ze mij de toegang tot deze kraan gaan weigeren zodat ik niet de nodige werken kan doen.
(ik heb aannemers aangenomen die uiteraard niet gratis komen werken)

Is het niet wettelijk verplicht dat ik ten allen tijde toegang heb tot deze hoofdwaterkraan aangezien dit ook deels mijn eigendom is? Wat zou ik anders moeten doen als er een leiding bij mij springt en ik niet aan de hoofdkraan kan?

Mijn vraag aan jullie dus: wat is hiertegen te doen of wat zijn de beste stappen die ik kan ondernemen indien mij de toegang ontzecht wordt? Politie, slotenmaker, gerecht...

Alvast dank!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 mar 2012 16:33

Iedere mede-eigenaar moet toegang hebben tot de hoofdkraan om deze te kunnen afsluiten.
Vraag gewoon de sleutel aan de voorzitter. Het is pas als hij u die zou weigeren dat je hiermee venetueel naar de vrederechter zal moeten.
Best is, om in geval van nood aan de kraan te kunnen, aan de buitenzijde van de deur, een kastje te hangen met glazen ruitje dat kan gebroken worden, en waarin de sleutel hangt. in de handel te koop en rood van kleur.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 mar 2012 21:46

Mondelinge vraag : weigering dan AS naar voorzitter .... waar is de syndicus in het verhaal gezien het dacht ik zijn verantwoordelijkheid is.
Dan naar vrederechter

Reclame

Terug naar “Andere”