Ik ga een lang verhaal kort trachten te maken.
Ik ga bouwen in een gemeente vlakbij mijn ouders, reeds bij het inwinnen van info etc deed de stedenbouwkundige ambtenaar al moeilijk.
Sinds hij er tewerkgesteld is, heeft mijn vader al 2 bouwvergunningen moeten aanvragen en telkens met een enorme strijd om banaliteiten (oa een noordaanduiding op de kaart die onderaan stond ipv bovenaan etc.) en zaken die eigenlijk niets met het bouwwerk zelf te maken hadden. Hij kent mijn vader ondertussen al.
We gingen bij hem langs met een voorbeeld om toch maar aan te tonen dat we bereid zijn rekening te houden met de aan te bouwen woning: allemaal geen probleem.
Nu we met de aanvraag afkomen ... je raadt het al, idd doet hij weer moeilijk.
Op 1 plaats zitten we met een verschil van 30cm met het dak van de buur (zéér oude woning, eigenlijk sloopklaar) en nee: dit kan niet volgens hem, het moet dezelfde hoogte zijn, het moet estetisch passend zijn. Maar dit is bouwkundig niet mogelijk anders hebben we problemen met dakhelling etc. Of ja ik kan héél m'n plan veranderen en dat wil ik niet.
Vanop de straatkant zou men zelfs dat verschil amper kunnen zien, aan de achterzijde paalt het aan het magazijn van mijn vader.
Als ik langs straat loop stel ik vast dat er heel wat koppelwoningen zijn die verschillende hoogtes hebben.
Wij hebben nu gewoon het gevoel dat we door die persoon geviseerd worden. Indien dit aanhoudt, kan men stappen ondernemen tegen zoiets of sta je hier machteloos tegen?
mvg
Lies