Ik weet dat er kosten zijn voor ons als huurder en dan weer andere voor de eigenaar.
Op 1md tijd 2x kosten gehad. 1ste voor de circulatiepomp warm water, we hadden geen warm water of verwarming meer. Maar met kleintjes van 22md en 8md moet dit snel in orde zijn. Dus hebben zelf iemand gecontacteerd voor herstelling, reparatie was de volgende ochtend. De oorzaak was slijtage, pompen zouden maar een 10tal jaar meegaan. Maar omdat wij de opdracht gegeven hadden zou factuur ook naar ons komen. Ja ja, net geen 300€ hebben we betaald.
Een week later weer van dat, maar nu was het de circulatiepomp van de chauffage. Mijn echtgenoot had van kameraad pomp gekregen, kameraden hadden verbouwingen gedaan en circulatiepomp was nog in prima staat. Echtgenoot plaatst de pomp maar na 1u valt verwarmingsketel uit, en bij het weer willen opzetten steeds in alarm... Grr Dus toch iemand laten komen. De (gratis)pomp lag meer dan 1j stil en dat is slecht voor zo'n ding. Daar gaan we, nieuwe pomp voor verwarming. Nogmaals zo'n 300€ door ons te betalen.
Is er een manier om de kosten terug te vorderen bij de eigenaar? Want dit zijn kosten die hij moet doen. En kan hij moeilijk doen over het merk van nieuwe pompen? Dit is een ander merk dan degene die er opstonden...
Ook zijn er in huis al 3 draaiknoppen stukgegaan van de radiators!! En omdat de laatse kapotte knop bij de ketel lag heeft degene die de verwarmingspomp vervangen heeft er eens naar gekeken, en volgens hem zouden zo'n knoppen niet zo snel mogen afbreken (of je moet er je volle gewicht op zetten) wat bij ons niet het geval is. Bij het herdraaien knets en ik had de knop in mijn handen. Er staan wel andere op, maar dat zijn er al van betere kwaliteit... Dus duurder dan de oude. Wat kan ik hiermee?
Schade die ik aanricht zal hersteld worden door ons, zonder probleem, maar eigenaar moet ook zijn dingen nakomen. Iemand raad?