waterschade + familiale + rechtsbijstand

claeys
Topic Starter

waterschade + familiale + rechtsbijstand

#1 , 10 jan 2013 09:48

Hallo iedereen,

Heb hetvolgende voor

Ik verhuur een klein appartementje op een 4e verdiep. Nu heb ik waterschade.
Er is schade in de keuken, de living, de inkomdeur en het parket. water die van het plafond langs de muren naar beneden liep

Het is dus onverhuurbaar

Heb dit onmiddelijk doorgegeven aan de syndicus van het gebouw.

1) Er is een verzekeringsagent langsgekomen in mei 2012.
2) opsporing gevraagd van het lek aan erkende firma
- die vinden nergens een lek op het 5e of 6e verdiep
in augustus hebben ze een 2e firma aangesproken om het lek nog eens te zoeken, maar zonder success
(Nu is wel alles droog maar de schade zal toch een kostenplaatje hebben van rond de €4000
3) september en october discussie tussen 2 verzekeringen namelijk die van de syndicus en die van het 5e verdiep (zelf 5 maal moeten bellen om dit te weten te komen)
4) nu weer zelf moeten bellen januari 2013 en hoor nu hetvolgende :
- de 2 verzekeringen zeggen dat het dossier is afgehandeld en ze niets aan mij moeten of kunnen vergoeden daar ze de oorzaak niet gevonden hebben.
- en dat ik zelf moet opdraaien voor alle herstellingskosten en ook geen schadevergoeding kan krijgen voor genotsderving (8 maand niet kunnen verhuren)

Toen sprak ik met mijn verzekeringsmakelaar over mijn familiale verzekering
- kon die niet gebruiken omdat ik niet in dat appartement woon
- rechtsbijstand bij mijn familiale kon ik ook niet gebruiken om die reden

Moet ik nu echt zelf opdraaien voor al die kosten?????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
octopus

#2 , 10 jan 2013 12:19

uw eigen verzekeringsmakelaar moet toch tussenkomen als u bij hem een brandverzekering hebt voor dit appartement? Je moet het niet zelf bewonen.
Een probleem kan natuurlijk zijn dat ze de oorzaak niet vinden; dus weten ze ook niet wie in "fout" is

Justiceseeker

#3 , 11 jan 2013 19:35

Hallo iedereen,

Heb hetvolgende voor

Ik verhuur een klein appartementje op een 4e verdiep. Nu heb ik waterschade.
Er is schade in de keuken, de living, de inkomdeur en het parket. water die van het plafond langs de muren naar beneden liep

Het is dus onverhuurbaar

Heb dit onmiddelijk doorgegeven aan de syndicus van het gebouw.

1) Er is een verzekeringsagent langsgekomen in mei 2012.
2) opsporing gevraagd van het lek aan erkende firma
- die vinden nergens een lek op het 5e of 6e verdiep
in augustus hebben ze een 2e firma aangesproken om het lek nog eens te zoeken, maar zonder success
(Nu is wel alles droog maar de schade zal toch een kostenplaatje hebben van rond de €4000
3) september en october discussie tussen 2 verzekeringen namelijk die van de syndicus en die van het 5e verdiep (zelf 5 maal moeten bellen om dit te weten te komen)
4) nu weer zelf moeten bellen januari 2013 en hoor nu hetvolgende :
- de 2 verzekeringen zeggen dat het dossier is afgehandeld en ze niets aan mij moeten of kunnen vergoeden daar ze de oorzaak niet gevonden hebben.
- en dat ik zelf moet opdraaien voor alle herstellingskosten en ook geen schadevergoeding kan krijgen voor genotsderving (8 maand niet kunnen verhuren)

Toen sprak ik met mijn verzekeringsmakelaar over mijn familiale verzekering
- kon die niet gebruiken omdat ik niet in dat appartement woon
- rechtsbijstand bij mijn familiale kon ik ook niet gebruiken om die reden

Moet ik nu echt zelf opdraaien voor al die kosten?????
We kennen de inhoud van uw contractvoorwaarden niet maar U zou eens contact moeten opzoeken met Assuralia en melding maken van deze situatie. Hier vindt U al enige informatie die U aan de brandverzekeringsvoorwaarden kan toetsen:

http://www.assuralia.be/index.php?id=206&L=0&tx_ttnews" onclick="window.open(this.href);return false;[tt_news]=1440&cHash=b91cd7afd0eca25eaae43b8cc8e68cb9

maar een gesprek met de desbetreffende dienst kan U misschien wel verder helpen. U kan ook de ombudsman der verzekeringen aanpakken.

Het gebeurt zeer regelmatig dat verzekeraars fouten maken. Idem voor makelaars of agenten maar het gebeurt meer en meer dat verzekeraars eigen klanten afschepen met een kluitje in het riet... om niet te moeten opdraaien. De brandverzekering gebouw "kan" daar eventueel voor opdraaien als het waterleidingen betreft in de structuur van het gebouw zelf (hoofdleidingen die per verdiep herverdelen) maar dan moet meer onderzoek een antwoord bieden.

Justiceseeker

Reclame

Terug naar “Andere”