ouders dringen ongewenst mijn huis in

sennepie
Topic Starter

ouders dringen ongewenst mijn huis in

#1 , 18 jan 2013 20:37

met mijn ouders heb ik nooit kunnen opschieten en heb er ruzie mee omdat pa altijd verhalen verzint en zelf niet wil inzien dat hij in therapie moet terwijl iedereen hier op de hoogte van is, hij brengt mij in discreet en brengt laster zo op mijn leven door dingen de wereld in te brengen , daarmee kom ik daar niet meer en zijn ze niet welkom hier . Nu zijn ze toen ik werken was en vriend ziek in bed lag binnen gedrongen in mijn huis waarop hier bijna een gevecht is geweest tussen mijn partner en pa die daarbij weer een verzinsel neer zet van dat ik wist dat ze zouden komen wat niet was . wat kan ik hier tegen doen ? kan ik een contactverbod laten opstellen of iets anders ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jan 2013 21:24

Misschien hier en daar eens een punt. :)
Hoe dan ook.
Hebben ze een sleutel en hoe zijn ze binnen geraakt?
Tijdens de dag of tijdens de wettelijke nacht = een uur na zonsondergang volgens KMI.

Laster en of eerroof en lasterlijke aantijgingen zijn strafbaar.
Wat wordt er juist allemaal verteld? Zaken die waar zijn maar niet mogen verteld worden?
Leugens?

sennepie
Topic Starter

#3 , 19 jan 2013 00:15

ze vertellen dingen dat niet waar zijn zo zou pa een collectie samoeraizwaarden hebben en bij de koning gestaan hebben, ha ha maar dan ook over prive dingen over mij dat dus uit de lucht gegrepen en verzonnen zijn die mijn prive aantasten

Reclame

drien

#4 , 19 jan 2013 00:16

Toch geen feedback van de TS dus post verwijderd.
Laatst gewijzigd door drien op 04 feb 2013 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

sennepie
Topic Starter

#5 , 19 jan 2013 00:19

mijn zoon 6j had opengedaan en zijn toen heel het huisdoorgegaan mijn vriend was boven toen en had niets in de gaten tot ze voor hem stonden boven en daarop kwaad werd

Turaki

#6 , 19 jan 2013 00:50

Eenmaal binnengelaten, is het niet zo eenvoudig om iemand buiten te zetten. Politie kan enkel komen bemiddelen, zijn eigenlijk zelfs niet bevoegd.

De "verhaaltjes" eens opnemen (mag gebeuren, zolang u deelnemer bent), en hiermee (uitgetypte versie) klacht indienen wegens laster en eerroof.

de reden

#7 , 19 jan 2013 06:13

kan ik een contactverbod laten opstellen of iets anders ?
vraag op de griffie van het vredegerecht een poging tot minelijke schikking , en probeer onder begeleiding van de vrederechter tot een akkoord te komen

procedure is volledig kosteloos tenzij u een kopie van het akkoord wenst kost dit u welgeteld 1,5€ en u heeft geen advocaat nodig , de griffier zal u wel helpen bij het invullen van het document dat u daar krijgt . is er een akkoord dan heeft dit de waarde van een vonnis
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

sennepie
Topic Starter

#8 , 19 jan 2013 12:02

ze geven toe in een sms dat ze tot boven zijn geweest maar dat vinden zij normaal , dit zouden ze ook bij andere mensen thuis doen schrijven ze . ik zal de smssen maar bewaren denk ik . is dit nu normaal of niet ? ik vind van niet !

Turaki

#9 , 19 jan 2013 13:29

ze geven toe in een sms dat ze tot boven zijn geweest maar dat vinden zij normaal , dit zouden ze ook bij andere mensen thuis doen schrijven ze . ik zal de smssen maar bewaren denk ik . is dit nu normaal of niet ? ik vind van niet !
Neen, dit is niet normaal. Maar ook niet strafbaar (tenzij ze hiervoor schade hebben moeten aanbrengen door bijvoorbeeld het forceren van deuren).

Nogmaals, zodra iemand ze binnenlaat, is er geen wet overtreden, en iemand buiten zetten daarna is (wettelijk gezien) zeer moeilijk.

Franciscus

#10 , 19 jan 2013 18:51

Kind van 6 jaar 'kan' geen toestemming geven.
Daar al afspraken mee maken of extra slot op deur dat (te) hoog staat zodat kinderen de deur niet kunnen openen

Terug naar “Andere”