Op 3/02/2013 19:22, Raymond Deroover schreef:
> Ik heb interesse in een woning met bijgebouw dat openbaar verkocht wordt door een notaris. Er is geen vergunning noch voor het huis, dat volgens de gemeente dateert van de 19e eeuw, noch voor het bijgebouw waarvan de dd niet duidelijk gekend is. Het bijgebouw staat los van het huis en was vroeger blijkbaar een feestzaaltje achter het huis dat vroeger een café was. Volgens de notaris "Heeft het er altijd gestaan en gezien er geen dagvaarding is is er geen enkel probleem." Ze beschrijft het zelfs als een serieuze meerwaarde voor de woning omdat er een slaapkamer, een dressing en een badkamer in aanwezig zijn. Volgens de gemeente moet men aantonen dat de gebouwen dd van voor 5 aug 1976 (goedkeuring van het gewestplan), dat er dan gewoon melding van moet gemaakt worden op de gemeente en dat zij dan automatisch een vergunning afleveren voor beide gebouwen. Is dit correct ? Wat zegt de wet? Wat moet ik doen? Hoe kan ik aantonen dat die gebouwen er reeds staan van ...? Volgens de ene buur ging hij/zij daar reeds naar feestjes begin jaren zeventig, de andere zegt reeds in de zestiger jaren, maar ik heb totnogtoe niets tastbaars. Hoe kan ik daaraan geraken?Met dank Raymond Deroover
>