immo kantoor

denlowie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

immo kantoor

#1 , 11 feb 2013 11:58

Een goede vriend van mij geeft een rechtszaak lopen met een immo kantoor, nu een paar jaar geleden is hij veroordeelt tot het betalen van een bedrag voor het zogezegd verbreken van een contract en hij is in beroep gegaan.
Nu dit immo bedrijf is ondertussen ontbonden en bestaat niet meer, een ander nieuw immo kantoor met een nieuw ondernemingsnummer heeft zogezegd dit kantoor overgenomen en op de ontbindingsakte van het eerste immo kantoor staat enkel en alleen dat de overnemer enkel het meubilair overneemt.
Nu gaat deze tweede immo kantoor dit proces voort doen, is dit wettelijk toegestaan daar op de vereffening niks staat dat men ook de klanten en alles wat er mee te zien is overneemt.
Moet het eerste immo kantoor dit zelf niet verder zetten, deze zaak loopt nu al een 6 tal jaar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mblb1

#2 , 11 feb 2013 12:25

De tweede immo is in principe geen rechtsopvolger van de eerste en kan dus in principe de procedure niet verder zetten (tenzij er een fusie is gebeurd. Dan zal de tweede immo als rechtsopvolger kunnen gekwalificeerd worden). Een eventuele overname van een handelsfonds impliceert in de regel niet dat de schuldvorderingen werden overgenomen. Indien immo 2 het proces wenst verder te zetten, kan uw vriend zich trachten te beroepen op art. 17 Ger.W. (geen belang) en bijgevolg de vordering ten aanzien van immo 2 onontvankelijk laten verklaren.

De procedure kan in principe wel verder gezet worden tegen immo 1. Een vennootschap, eens ontbonden en vereffend, heeft immers een passief bestaan tot 5 jaar na haar ontbinding (ik neem aan dat de ontbinding nog geen 5 jaar geleden is gebeurd). Vermits uw vriend eiser in beroep is (en wellicht ook de RPV's wenst terug te krijgen), zal hij zich moeten richten tegen de persoon van de vereffenaar.

denlowie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 feb 2013 14:45

Ik heb even alle gegevens mogen inkijken van mijn vriend, op 2/03/2009 word er gepleit met getuigen toch was de immokantoor reeds ontbonden op 25/02/2009 en het vonnis was 7/09/2009 als de vennootschap al meer dan 6 maanden ontbonden was.

mijn Vriend was op dit ogenblik en ook zijn advocaat was van dezen toestand totaal niet op de hoogte, heb hem aangeraden om dit eens door te praten met zijn advocaat, ik houd je op de hoogte.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”