Ik heb vochtproblemen in de slaapkamer van mijn appartement (schimmels)
Er zijn ook problemen in de inkomhal, hier is de buitenmuur in een niet perfecte staat.
Aan de binnenkant is een vochtplek aan het groeien, deze was vastgesteld in de plaatsbeschrijving maar neemt toe in omvang.
Hij beweert dat het condensatievocht is op een buitenmuur.
Ik ben van mening dat het gaat om slagregens die de luchtvochtigheid verhogen waardoor het condenseert op de koudste plaats.
Ik heb heb eerst telefonisch en via de mail op de hoogte gebracht.
De verhuurder heft mij het volgende gestuurd:
Mijn vriendin lag hier te slapen. Ze heeft ons noch telefonisch verwittigd noch gebeld. Plots stond ze samen met een aannemer in de slaapkamer. Mijn vriendin heeft er nog nachtmerries van. Dit is een aantal weken geleden gebeurd.Morgen om 9 uur heb ik een afspraak ter plaatse met een aannemer. Wij zullen bijna zeker niet in jullie appartement moeten zijn.
We zullen kijken of er een mogelijke oorzaak is aan dit vochtprobleem en of dit zo vlug mogelijk kan verholpen worden.
Ik zal u daarna op de hoogte houden van de bevindingen.
Ik heb een aangetekende brief gestuurd. Opgemaakt door de huurdersbond, waarin staat dat we het niet eens zijn met de bevindingen van deze aannemer. Met foto's van de beschadigde buitenmuur en de vochtproblemen aan de binnenkant in de inkomhal.
In zijn reactie stuurt de verhuurder:
De studio lag er inderdaad niet zeer opgeruimd bij, ik heb de volledige inhoud van de slaapkamer,met uitzondering van het bed, in de living gezet.We zijn, zoals voorzien, ook in je studio geweest om het probleem van binnen te bekijken: de studio lag er heel rommelig bij en je vriendin lag te slapen in de kamer met alle vensters toe
Maar ze geeft toe dat ze in onze slaapkamer was terwijl mijn vriendin lag te slapen.
Volgens mij is dit huisvrede breuk. Kan ik hiervoor nog een klacht indienen? Wat zijn de gevolge van deze klacht op juridisch vlak voor de verhuurder en de huurder?
Ik hoop de zaken nog als "goede huisvader" op te lossen maar het werkt enorm op de gemoedstoestand van mijn vriendin.
Mijn doel was om de vochtproblemen opgelost te krijgen zodat wij er goed in konden wonen en dat de eigendom van de verhuurder niet sneller degradeert door de vochtproblemen.
Mogen wij sloten vervangen zolang we het origineel slot op het einde van de huur terugplaatsen?