Mag dit?

pater-ik
Topic Starter

Mag dit?

#1 , 06 mar 2013 11:16

Hallo,
Mag er tegen de perceelgrens een pad aangelegd worden in klinkers die hoger komt te liggen dan de grond van gebuur?
mvg
Pater-ik

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mar 2013 13:14

En de afwatering ook naar de buur?
Hoeveel hoger?

pater-ik
Topic Starter

#3 , 06 mar 2013 13:23

Door de verhoging vrees ik dat de afwatering in gedrang komt. Het zou toch gaan om een verhoging van ongeveer 20cm op een lengte van 10m.
Ik heb dit gevonden '' Let wel op dat men de natuurlijke waterafloop tussen percelen niet mag belemmeren''

Reclame

Xastheron

#4 , 07 mar 2013 12:21

Onder lichte helling naar eigen tuin en akkoord van buur op papier zetten (+ registreren?) zou ik zo voorstellen.

freelance

#5 , 07 mar 2013 13:59

Een verharde oppervlakte in klinkers wordt normaal aangelegd met een helling WEG van de woning .
Afhankelijk van uw plaatselijke situatie : als het over een grote oppervlakte zou gaan , en de buur ondervindt overmatig nadeel van uw afstromend water , dan kan hij u daar verantwoordelijk voor stellen op basis van :
B.W. Art. 544. Eigendom is het recht om op de meest volstrekte wijze van een zaak het genot te hebben en daarover te beschikken, mits men er geen gebruik van maakt dat strijdig is met de wetten of met de verordeningen.
en nog een ander artikel ( die me nu niet te binnen schiet ) : men is verantwoordelijk door schade toegebracht aan anderen .

Een technische oplossing kan er in bestaan , op de grens een afwateringsgoot aan te brengen die het overtollig water weg laat vloeien naar een plaats waar buur geen hinder van ondervindt .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Andere”