geld geleend...zelf geld nodig...

Tammie
Topic Starter

geld geleend...zelf geld nodig...

#1 , 06 mar 2013 22:36

Beste mensen,

Vier jaar terug leende ik renteloos 70,000 euro aan een familielid zodat zij zich -met een lening bij de bank- een eigen woning kon veroorloven. Ze betaalt me 250 euro per maand. Door omstandigheden heb ik zelf dringend geld nodig. Mijn vraag is nu of mijn nichtje een herziening van haar lening kan vragen bij haar bank zodanig dat ze haar hypothecaire lening kan vergroten? Haar maandelijks inkomen is inmiddels gestegen. Met andere woorden: kan ze op één of andere manier meer lenen?

Met veel dank voor jullie antwoord.

Tammie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 07 mar 2013 08:42

Mijn vraag is nu of mijn nichtje een herziening van haar lening kan vragen bij haar bank zodanig dat ze haar hypothecaire lening kan vergroten?
Ik vrees dat alleen de bank hier een antwoord op kan geven.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Lightning

#3 , 07 mar 2013 09:00

Uiteraard kan uw nichtje dat vragen aan de bank. Of ze:
1. die herziening ook gaat krijgen is maar de vraag.
2. dat zelf wel zo interessant gaat vinden is ook maar de vraag.

Ik neem aan dat de terugbetalingsmodaliteiten voor die renteloze lening op papier zijn overeengekomen. U kan niet eenzijdig andere dan overeengekomen zaken afdwingen m.b.t. de terugbetaling vrees ik. U kan dus enkel hopen op de goodwill van uw nichtje.

Reclame

basejumper

#4 , 07 mar 2013 22:07

Beste,

Het natwoord is neen.
Een bestaande hypothecaire kredietopening verhogen kan wettelijk enkel voor een uitgave met onroerend doel. In dit geval si het voorwerp terugbetaling van een niet hypothecaire schuld. Zal dsu zeer moeilijk worden.
Ze kan natuurlijk een kortlopende lening "persoonlijke uitgaven " overwegen maar voor dergelijke bedragen is dan de maandlast hoog en het risico voor de bank eveneens.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Andere”