snoeien en ... mag dit zomaar?

jinan
Topic Starter

snoeien en ... mag dit zomaar?

#1 , 26 aug 2013 20:12

wij wonen sinds 9 jaar in dit pand. De vorige eigenaar had bruidssluier geplant. Mijn man verwijdert 1 à 2 keer per jaar het overtollige, woekerende gedeelte.
Er was een bevredigende oplossing met de buurvrouw dat mijn man het gedeelte dat over de muur groeit, verwijdert.
In juli is mijn man z'n vader overleden, moeder is dement in een RVT en mijn man moet 1001 dingen regelen.
Vorige week heeft buurvrouw gevraagd wanneer hij de bruidssluier gaat verwijderen, waarop ik heb geantwoord dat dit zal gebeuren als hij tijd heeft.
Tot mijn grote verbazing vind ik deze ochtend (6.30) deze chaos in mijn tuin
Afbeelding

ze zijn dus vanochtend vroeg (!) als razenden te keer gegaan en de geknipte planten gewoon in mijn tuin gegooid, waarbij ze een gedeelte van mijn aanplanting beschadigd hebben.

Bij mijn weten is dit verboden?

Wat nu?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 26 aug 2013 20:52

Klacht indienen wegens sluikstorten en vandalisme?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 aug 2013 23:30

Inderdaad .... is een strafbaar feit. Dame mag
Een niet zelf snoeien
Twee zeker niets uittrekken
Drie niets op uw grond gooien ook al 'zou' dat van u zijn.

Reclame

hoda

#4 , 02 sep 2013 20:58

jinan je bent niet de enige
vorig jaar heeft mijn buur het zelfde gedaan een deel van onze struiken tot ver over de scheidingslijn geknipt en de takken bij mij gegooid.
zelf klaagt hij als ik de bovenzijde van onze gezamelijke haag snoei dat er takjes bij hem liggen.
de haag is van ons beide maar de takken en bladeren zijn blijkbaar van mij
vorige zaterdag heeft hij onze gezamelijke beukenhaag gesnoeid aan de bovenzijde (wat ik al 20 jaar doe zoals we hadden afgesproken)
het resultaat is schrijnend
ik zou een foto kunnen plaatsen maar ik weet niet hoe.
een goede raad probeer zelf steeds kalm te blijven weet dat dit niet altijd even gemakkelijk is.

sterkte

jinan
Topic Starter

#5 , 07 sep 2013 10:17

ondertussen ben ik met vakantie geweest, maar de dag na de feiten hebben ze het opnieuw gedaan. Ik heb buurman aangesproken maar die haalde z'n schouders op en toen heb ik de wijkagent gecontacteerd die langs geweest is. Hij zou dan bij de buren gaan, maar ben nu pas terug en weet dus nog niet wat er gezegd is.

Alleszins vertelde de wijkagent mij alvast dat ze absoluut in de fout zijn gegaan.

Terug naar “Andere”