verblijfsadres

michy151
Topic Starter

verblijfsadres

#1 , 05 sep 2013 11:02

Goeiedag,
even kort de situatie uitleggen. Ik wou dus eind december van job veranderen.
Dit draaide echter niet goed uit. de job was niet echt iets voor mij dus wou ik een maand of 4 gebruiken om een job te vinden die bij mij past.
Echter raakte er iets met de RVA niet in orde omdat ze mijn c4 van mijn vorige werkgever verloren waren.
Mits ik even geen geld kreeg dus ben ik uit mijn appartement gezet. En heb ik ondertussen een kleine schuldenstapel.
Nu woon ik dus even bij een vriend en zijn moeder.
Heb al die tijd mijn domicili laten staan op mijn oud appartement omdat ik nergens een plaats heb om deze te zetten.
Uiteindelijk werk ik nu al een 3 maand weer maar woon ng steeds bij die vriend en zijn ma. omdat ik graag eerst alles zou afbetaald hebben vooraleer ik opnieuw alleen ga gaan wonen. omdat dit financieel zeer moeilijk zou worden.

Dus gisteren kreeg ik telefoon van de politie met de vraag waarom mijn domicili daar ng stond. ik leg de situatie uit en op aanraden van de politie klop ik vandaag bij het ocmw aan. Ze vertelden mij dat ik geen referantieadres kan zetten omdat ik teveel verdien en in principe in staat moet zijn om alleen te wonen mits het ocmw wat bemiddeld met mijn schuldeiser.

Maar ik wil echt nu niet opnieuw mij in de problemen steken door direct alweer alleen te gaan wonen + ik heb er momenteel het geld ng niet voor.
iemand enig idee voor een oplossing? domicilie bij familie ofzo is geen optie. enkel een adres dat geen risico's voor mijn ouders inhoud zouden ze toestemmen.

alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 05 sep 2013 14:00

U zou tijdelijk een referentieadres bij bv één van uw ouders, familie of vriend kunnen nemen. Dit houdt geen enkel gevolg noch risico in voor diegene die u het RA geeft, ook niet wat uw schulden betreft.
De politie is met uw oude domicilie bezig..... als u de situatie op zijn beloop laat zal u ambtelijk geschrapt worden. Bedenk ook dat de nieuwe bewoner die nu op uw oude adres woont ondertussen problemen door u kan krijgen.

michy151
Topic Starter

#3 , 07 sep 2013 10:49

ref adres is afgekeurd door de gemeente.
Dus nu heb ik nergens een plaats waar ik mijjn adres kan zetten.
spijtig dat 'het systeem' geen oplossing bied voor mensen in mijn situatie.

Reclame

Valium

#4 , 07 sep 2013 11:09

ref adres is afgekeurd door de gemeente.
Dus nu heb ik nergens een plaats waar ik mijjn adres kan zetten.
spijtig dat 'het systeem' geen oplossing bied voor mensen in mijn situatie.
Dit kan niet
Het OCMW MOET jou een slaapplaats geven, waar je dan tijdelijk wordt opgeschreven als woonachtig
Maar dit is niet zo gezellig, je moet op een bepaald uur binnen zijn (elke dag)
Vroeger was dit in Antwerpen in het Zeemanshuis

Terug naar “Andere”