toen we hier pas woonden hadden de andere tantes per ongeluk dingen voor de afvoer geschoven. Hun droger werkte dus niet en ze lieten een technieker komen. Die vond niks en toen ontdekten ze het probleem. Immers, tussen de twee huizen was een doorgang omdat mijn schoonmoeder een paar keer per dag naar haar zuster ging. Dus, zij konden gewoon ineens in onze keuken staanAls vriendelijk vragen niet helpt: Niets belet u in uw eigen huis een gat dicht te maken met een plankje ofzo.
Stuur ze een aangetekende brief met melding dat het gat op datum x wordt dichtgemaakt, dan kunnen ze achteraf niet klagen dat ze van niks wisten en u laten opdraaien voor eventuele herstelkosten. Brief evt. ook per gewone post sturen zodat je zeker bent dat ze de inhoud kennen (en in beide brieven vermelden dat deze zowel aangetekend als per gewone post worden verzonden). Op de aangegeven dag maak je het gat dicht en probleem is opgelost voor u.toen we hier pas woonden hadden de andere tantes per ongeluk dingen voor de afvoer geschoven. Hun droger werkte dus niet en ze lieten een technieker komen. Die vond niks en toen ontdekten ze het probleem. Immers, tussen de twee huizen was een doorgang omdat mijn schoonmoeder een paar keer per dag naar haar zuster ging. Dus, zij konden gewoon ineens in onze keuken staan( Deze doorgang is inmiddels dicht), maar het scheelde weinig of hij had ons gevraagd op te draaien voor de kosten van de technieker.
Hij beweert dat het "niet kan" om de afvoer te veranderen, het is nochtans simpel, droger een kwartslag draaien en gat in hun eigen muur.
Stuur ze een aangetekende brief met melding dat het gat op datum x wordt dichtgemaakt, dan kunnen ze achteraf niet klagen dat ze van niks wisten en u laten opdraaien voor eventuele herstelkosten. Brief evt. ook per gewone post sturen zodat je zeker bent dat ze de inhoud kennen (en in beide brieven vermelden dat deze zowel aangetekend als per gewone post worden verzonden). Op de aangegeven dag maak je het gat dicht en probleem is opgelost voor u.toen we hier pas woonden hadden de andere tantes per ongeluk dingen voor de afvoer geschoven. Hun droger werkte dus niet en ze lieten een technieker komen. Die vond niks en toen ontdekten ze het probleem. Immers, tussen de twee huizen was een doorgang omdat mijn schoonmoeder een paar keer per dag naar haar zuster ging. Dus, zij konden gewoon ineens in onze keuken staan( Deze doorgang is inmiddels dicht), maar het scheelde weinig of hij had ons gevraagd op te draaien voor de kosten van de technieker.
Hij beweert dat het "niet kan" om de afvoer te veranderen, het is nochtans simpel, droger een kwartslag draaien en gat in hun eigen muur.
Waarschijnlijk betreft het hier van oorsprong een verluchtingsrooster zoals er bij mij op die hoogte ook één geplaatst werd. Als in deze ruimte (veelal een garage) een gasboiler staat opgesteld is het verplicht om zo'n rooster te hebben, zodat de gasboiler zuurstof kan verbruiken afkomstig van de buitenlucht. Waarschijnlijk heeft men dit rooster gebruikt om er nadien de uitlaat van de droogkast op aan te sluiten.Franciscus, ik heb het nog eens bekeken en het is wel hoger, zo'n 60 cm denk ik, maar dus echt niet reglementair.
Als ze zeggen dat het er al 30 jaar zit, mijn man is 47, weet niet of ze destijds al droogtrommels hadden. Zal eens navragen bij andere famillieleden waarmee we beter contact hebben.
zal de links eens gauw bekijken, bedankt