Hallo,
ik zit momenteel in conflict met mijn gebuur (syndicus , 4appartementen) , zijn aannemer heeft 3 jaar geleden de scheidingsmuur afgebroken tussen ons huis en het gedeelde van de gebuur , tegen deze scheidingsmuur stond aan onze kant een betonblokken muur van 9cm bedoeld als onze binnenmuur van de keuken, na de afbraak van de bestaande scheidingsmuur heeft de aannemer een brikken gevel opgemetseld , en deze bevestigd in onze binnenmuur dmv spouwhaken , deze gevel staat ook 20cm van onze binnenmuur af. helaas is dit gebeurt voordat we deze woning gekocht hadden. nu wil ik het keuken gebouw wegbreken , maar als ik de betonblokkenmuur van 9cm ga wegbreken gaat gegarandeerd de brikkengevel ofwel omvallen ofwel barsten vertonen , ik had dit gemeld aan de syndicus en hij is samen met een architecte ter plekke geweest en deze heeft ook al gezegd dat deze werkwijze totaal onaanvaardbaar was . een maand later kreeg ik een brief van de syndicus zijn advocaat waarin zei eist als er schade ontstaat aan hun gevelmuur terwijl ik mijn muur afbreek dat ze een schadevergoeding eisen van 18000€ (de muur is 14m lang 2.50m hoog)
ik heb expertise ingeroepen van een bevriende landmeter , en deze heeft de grond opgemeten en daaruit blijkt dat mijn muur op mijn stuk grond staat maar dat hun gevelmuur zelf een stuk over de scheidingsmuur uitstaat (op onze grond dus)
iemand eenige tips hoe ik dit probleem het rapste kan oplossen want dit sleept al meer als een jaar aan en onze advocaat doet er ook niet echt veel mee ,
blijkbaar heb ik ook rechtsbijstand in mijn verzekering maar de rechtsbijstand word blijkbaar niet gedekt voor buren geschillen ,dus ik kan ook nog eens advocaat kosten gaan betalen terwijl ik niet eens in de fout ben gegaan dus ben ik zo een beetje van gedacht : ik pak mijn graafmachine en ram de hele boel in elkaar en dat de advocaten het dan maar uit vechten...