Verplaatsbare inrichting voor bewoning in tuin

BrechtS
Topic Starter

Verplaatsbare inrichting voor bewoning in tuin

#1 , 16 aug 2014 19:02

Beste

Ik ben een student en zoek wanhopig naar een oplossing voor mijn examens...
Ik kan namelijk niet op kot (krijg er geen budget voor van mijn ouders), maar heb te veel moeite om thuis te studeren.
De combinatie van praktijk aan huis, en broers uit het middelbaar en basis onderwijs bezorgen me teveel afleiding.
Ik heb al van alles geprobeerd (naar de bib, naar rustigere plaatsen in huis, bij andere personen) maar raak daar ook niet gestudeerd (grotendeels door mijn ADD, maar ook door eisen van andere zoals geen muziek etc.).

Ik heb een paar weken geleden gehoord over een nieuwe trend. Studenten die zichzelf een mobiele studio bouwen.
Dit gaat van caravans tot het ombouwen van containers.
Ik had gehoopt hier mijn redding in te vinden, maar vind hier helaas weinig wettelijke omkadering rond.
Mijn idee is dus om zo een mobiele wooninrichting zelf te bouwen (met als inspiratie de trend van tiny Houses) en deze te gebruiken tijdens de examenperiodes.

Nu heb ik de volgende vragen hieromtrent:
1) hoe lang zou ik wettelijk maximaal kunnen verblijven in die verplaatsbare wooninrichting in de tuin zonder daar een vergunning voor te moeten vragen? Het gaat dus niet om wonen, maar om te studeren, dus slapen/douchen/eten gebeuren nog gewoon in huis.
2) dient een verplaatsbare wooninrichting verzekerd te zijn alvorens ze de tuin in mogen? Ik weet dat aanhangwagens verzekerd moeten zijn alvorens ze de baan op mogen, maar mijn idee is niet om ermee de baan op te gaan zolang ik studeer. En hoe zit het met de keuring?