vergund of niet?

movingfir
Topic Starter

vergund of niet?

#1 , 02 nov 2014 20:31

In 2008 hebben wij onze woning gekocht. Op de akte staat dat de woning van 01 Sep 1962 is.
Van de woning bestaan er geen bouwplannen en er waren ook geen bouwovertredingen op. Ze is gebouwd in woonzone.
Ondertussen willen wij een zadeldak op de woning leggen, die nu een plat dak heeft.
Na de plannen op het gemeentehuis te hebben gezien, komen we tot de vaststelling, dat enkel onze garage en de achterbouw op het plan van de gemeente staat. Het hoofdgebouw waar we dus in wonen, staat er zelfs niet op.
Toen we er gingen wonen stond op de op de elektriciteitsmeter (ondertussen is deze al vervangen) het jaartal 1971.

Is de woning nu vergund of niet?
Wat is nu de beste manier om dit aan te pakken om toch de gewenste verbouwingen te kunnen doen?
Moet er een volledig uitgetekend plan komen van een architect om de nodige verbouwingen te kunnen doen?
Moeten we kunnen bewijzen dat het hoofdgebouw er inderdaad al stond van 1971 of misschien zelfs vroeger? Verklaringen van de buren eventueel?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 nov 2014 22:55

Heeft de gemeente dan in al die jaren niet genoten van de opcentiemen op de onroerende voorheffing??????
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

movingfir
Topic Starter

#3 , 03 nov 2014 21:26

Ja natuurlijk. Als er iets moet worden betaald, dan staan ze allemaal klaar met hun handen open om het in ontvangst te nemen.
Maar hier mee heb ik nog geen antwoord op mijn vraag.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 nov 2014 23:13

Kan zijn dat gemeente geen plannen heeft - op ket kadaster hebben ze die mogelijk wel.
wet stedenbouw : 29 MAART 1962. - Wet houdende organisatie van de ruimtelijke ordening en van de stedenbouw.
Dus van daarvoor gaat men niets terugvinden..... september is wel na deze datum ....

wanton

#5 , 04 nov 2014 20:04

1 sept 1962 : is dat niet de startdatum van de wet van ruimtelijke ordening. Alle huizen van daarvoor 'beginnen' op die datum. Het kadaster zou u moeten kunnen helpen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Andere”