We kochten onze woning in 2006 daar stond een tuinhuis achteraan in de tuin 3x3 2.5meter hoog de tuin zelf achteraan is 3.12m breed. Dit had een beton binnen ingegoten houtwerk op de aarde. Dit tuinhuis was aan het wegzakken doordat het onderaan aan het rotten was en schijn aan het vallen was richting de vroegere buur, deze heeft mij nog geholpen om het oude tuinhuis af te breken en andere te plaatsen. Een top buur . Spijtig verkocht hij zijn woning nooit problemen met gehad.
Dit tuinhuis staat beschreven en getekend op katastrale tekening van '72 en op landmetertekening van '82.
Dit tuinhuis is vervangen in 2007 door een 2x3 en is op de beton geplaatst is dus 5 cm extra verwijdert van de scheidingslijn dan het vorige tuinhuis.
In 2009 kocht men nieuwe buur zijn woning, dus ons nieuw tuinhuis stond er reeds al 2 jaar.
Nu leven we al ruim 5 jaar in burenruzie met deze buur hij vind steeds iets nieuws om uit te halen , allerhande pesterijen.
Nu krijg ik bezoek van de politie , buur heeft een klacht neergelegd wegens bouwovertreding , mijn tuinhuis zou volgens hem te dicht bij de grenslijn staan of misschien zelfs volgens hem op een stuk eigendom van hem . Vorig jaar is nog een nieuwe landmeter geweest dus we weten duidelijk en hij ook dat dit ons stuk grond is en niet van hem.
Kan ons iets ten laste worden gelegd voor vernieuwe van het tuinhuis toen , is er een bouwovertreding gebeurt?
Moest ik een vergunning aangevraagd hebben om het tuinhuis te vernieuwen?