Klant zegt getekende offerte op via mail

ganapathi tantra

Re: Klant zegt getekende offerte op via mail

#16 , 18 mar 2012 09:14

Lees wat het wetsartikel zegt. Binnen de zeven werkdagen te rekenen vanaf de dag na de ondertekening. 11/02 is een zaterdag. Wordt door de wetgeving als werkdag beschouwd:

13/02 ma
14/02 di
15/02 wo
16/02 do
17/02 vr
18/02 za

20/02 ma

Indien deze keuken werd besteld en ondertekend via een van de door Art 58 beschreven methodes is de koper in zijn recht.
en waar is 11 naar toe ?
want als u het zo strikt interpreteerd dan is de uitleg omtrent een AS ook zeer zeker valabel. JE kan niet werken met 2 maten en gewichten.
Als het dan toch juist moet zijn dan is het over de gehele lijn. en ik ken nergens geen bepaling dat een e-mail krak het zelfde zou zijn als een AS
Het lijkt mij trouwens zeer plausibel dat de koper zich naar de verkoper heeft begeven en niet omgekeerd of onder de andere voorwaarden zoals beschreven.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#17 , 18 mar 2012 09:26

Volgens mij is er helemaal geen bedenktermijn als de keuken werd aangekocht in de winkel zelf en de klant de offerte duidelijk heeft aanvaard. De bedenktermijn van - vandaag - 14 dagen i.p.v. 7 geldt alleen voor kopen op afstand of als de verkoper de verkoop buiten de winkel heeft gesloten.

Vandebos

#18 , 18 mar 2012 14:58

@gani:

ongeacht of het van toepassing is op TS.
Art.61.De verkopen van goederen of diensten, bedoeld in artikel 58, zijn slechts definitief na een termijn van zeven werkdagen te rekenen vanaf de dag die volgt op die van de ondertekening van het contract bedoeld in artikel 60.

Reclame

JohnD

#19 , 18 mar 2012 18:58

SAMENGEVAT

1) de offerte is hoogstwaarschijnlijk uitgeschreven na een bezoekje van de klant aan de onderneming van de TS
2) deze klant heeft getekend op de offerte op 11/02/12 zijnde zaterdag/werkdag
3) de klant kan conform art 61 slechts opzeggen per AS !!
4) de klant heeft de koop willen annuleren per E-mail, die E-mail telt echter niet als middel om de koop te annuleren.
5) de koop blijft dus geldig en de annulering van de koop telt niet.
6) geen discussie over E-mail te vroeg - te laat enz .. want volgens art.61 dient de koop immers per AS geannuleerd te worden. Al het gedoe over E-mail is dus volgens mij niet relevant en zelfs off-topic.

Tenzij dus iemand mij kan doen geloven dat art.61 (ik ken art.61 niet en heb het nog niet onder ogen gezien of opgezocht maar geloof j.d.m op dat gebied blindelings) niet van dwingend recht is en een opzeg van de koop per E-mail ook wettelijk en geoorloofd is; maar dan moet hij/zij beseffen dat dit ook kan doorgetrokken worden maar alle zaken waarin de wetgever bepaalt dat iets per AS dient te gebeuren.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Petter
Topic Starter

#20 , 19 mar 2012 11:05

Bedankt iedereen voor jullie bijdrage!

mvg

Terug naar “Handelspraktijken”