Er werd ook onderhandeld dat in het pakket het ontwerp van de banner en de maandelijkse updates inbegrepen zijn (aankondigingen opendeurs e.d., nieuwe producten) ....
We tekenen geen contract met de site (alhoewel er een contract werd opgemaakt, wat we nooit getekend hebben) maar we betaalden wel prompt de eerste factuur. Er werd afgesproken dat de jaarfacturatie verspreid zou worden over twee 50% facturen, eentje in november 2010 en eentje in maart 2011.
De campagne loopt twee maand en het noodlot slaat toe: onze huisbaas geeft onze opzeg op oudejaar, en we moeten tegen 1/7 dus een nieuwe woonst vinden. Omdat het verderzetten van onze campagne tijdens onze verhuis waanzin is, werd een akkoord bereikt met deze site:
Deze mail gaat naar de eigenaar van de site:
waarop de eigenaar van de site ons terug mailde : AKKOORD.Zoals telefonisch besproken:
Onze zaak heeft een verhuis in het vooruitzicht die ten laatste op 30-06-2011 plaats vindt. Door deze onvoorziene omstandigheden is het niet zinvol om de banner tijdens de verhuisperiode online te hebben staan, gezien we dan andere prioriteiten hebben.
Daarom kwamen we vandaag 09 maart 2011 telefonisch tot het akkoord om de huidige jaarcampagne, die loopt vanaf 01 november 2010 tot en met 31 oktober 2011, éénmalig te kunnen pauzeren zolang nodig voor de verhuis en wederopbouw van de zaak. De einddatum van de lopende campagne schuift dan gewoon op zonder meerkost met de duur van het offline gaan van onze campagne tijdens deze pauze.
Het moment van ingaan van deze pauze alsook het moment van het terug verderzetten van de lopende campagne zal tijdig gecommuniceerd worden (minstens één week op voorhand).
Ik zal deel 2 van de facturatie mbt tot de huidige jaarcampagne (= F201100056 dd 7/03/2011) asap voldoen na ontvangst en bevestiging van het bovenstaande.
Alvast bedankt voor uw begrip.
We betaalden toen netjes de tweede 50% factuur op tijd, ondanks het feit dat op 1/4/2011 de campagne offline is gegaan in samenspraak met de eigenaar vd site. Omdat we dus nog 6 maanden tegoed hebben gaat na onze verhuis en wederopbouw van de toonzaal de campagne terug verder online vanaf 13/10/2011. Deze campagne loopt dus nog tot en met 12/04/2012, dus tot en met overmorgen.
Op 20 februari 2012 loop het fout: we sturen een mail met een update naar de grafisch ontwerpster van de website, en krijgen geen antwoord.
We hebben met haar geen directe contractuele band omdat de updates inbegrepen zijn in ons jaarpakket, maar we hebben wel email toegang voor het doorsturen van de updates. Gezien de dringendheid van de update (opendeurdagen) sturen we nog eens een mail de 24e: geen reactie.
Op 1 maart sturen we een mail naar de eigenaar van de site, met de vraag of ze nog samenwerken met deze grafisch ontwerpster. Antwoord: ze is 3 weken op vakantie. Dus die maand geen maandelijkse updates, ondanks dat we daarvoor betaald hebben. Noch de eigenaar van de site noch de ontwerpster vonden het de moeite de klanten te informeren dat ze op vakantie was.
Uit armoede ontwerpen we snel zelf een minder geslaagde banner, omdat de eigenaar van de website geen toegang heeft tot de bronbestanden om de flash animatie up te daten met de info van ons opendeurweekend.
Grafisch designer komt terug uit verlof en eigenaar site begint me nu te pushen updates door te geven (zo van "ze is terug en uw banner is niet up to date"). Op 25 maart gaat banner plots offline, heb daarvan meerdere getuigen. Mailtje naar eigenaar en plots staat de banner zonder uitleg terug online.
Eigenaar blijft maar zagen over updates, maar ik zeg hem dat ik geen inspiratie krijg.
En plots krijg ik dan een mail op 31/03:
sindsdien is het helemaal foutgelopen en is mijn vertrouwen in deze site weg.Ik heb de banner rond de opendeur van 10/11 maart offline gezet.
Het heeft geen enkele zin om een voorbij event nog te promoten.
Op 05 april heb ik dus een waslijstje gemaakt met wat er allemaal fout is gelopen so far (er is nog meer aan de hand dan de banner maar daarrond kan ik contractueel niks afdwingen) met volgende opties:
- ofwel geef je ons een compensatie voor het niet opleveren van de banner & updates
- ofwel verleng je de campagne gratis met de duurtijd van de problemen sinds februari
- ofwel doe je ander voorstel
Op die mail komt geen reactie, dus vandaag nogmaals gestuurd en geeist dat hij moet antwoorden, of er volgt een ingebrekestelling en alle gevolgen vandien.
En toen kreeg ik een mail met enkel drogredenen en geen enkele feedback op wat er fout loopt op zijn site:
Dit is wel een heel makkelijke manier om er vanaf te komen.In bijlage vind je de 2 deelfacturen rond de campagne die we in november 2010 zijn opgestart.
De 2de factuur dateert van 07/03/2011, nu meer dan één jaar geleden.
Volgens onze algemene voorwaarden dienen klachten ons binnen de 8 dagen te bereiken.
Nog uit onze algemene voorwaarden kan je opmaken dat bannercampagnes nooit worden onderbroken:
BANNERADVERTENTIES
Publiciteit wordt enkel verkocht onder de vorm van jaarcampagnes (12 opeenvolgende maanden).
Een campagne wordt nooit onderbroken, stopgezet of opgedeeld.
Alle uitzonderingen die wij hierop hebben toegestaan zijn gunstmaatregelen in het kader van een positieve samenwerking, helaas niet afdwingbaar of opeisbaar.
Uit je laatste mail blijkt dat een (verdere) positieve samenwerking geen optie meer is.
Hiermee komt dan helaas een einde aan onze samenwerking.
We wensen je nog alle succes met het verder uitbouwen van je zaak in de toekomst!
Onze geleden schade is al 2 maand geen deftige banner en geen updates, dus 1/6 van 2195 incl btw voor de jaarcampagne.
Mijn broer (advocaat) zegt: ga je nu echt tijd steken om die +- 400 eur te proberen terugkrijgen ?
Maar de eigenaar van de site probeert me nu wel met een veel te makkelijke drogreden te overtuigen dat ik helemaal niet moet rekenen op deftige ondersteuning (en dit ondanks dat we voor een jaar betaald hebben), omdat klachten zogezegd binnen de 8 dagen hem moeten bereiken (dus wat als het nadien foutloopt met de banner -> geen rechten ?? , er zijn winkels die een heel jaar vooruit betalen, dus hebben die dan geen enkel recht als het fout loopt) en ondanks het feit dat we een schriftelijk akkoord hebben om de banner te pauzeren en te hernemen na ons verhuis, we eigenlijk op niks moeten rekenen en het enkel door zijn gratie is.
We zijn niet van plan nog bij deze site te adverteren, maar moeten we het geleden verlies en de wanprestatie zomaar slikken en zijn drogreden te aanvaarden, of heeft het zin hier tegen in te gaan ?