Een kleine drie jaar terug ga ik met een afvalwerkingsbedrijf een overeenkomst aan om een afvalcontainer te huren.
Het contract werd mij doorgefaxt en ik heb dit ondertekend teruggefaxt. Op het blad staat dat ik mij akkoord verklaar met de algemene voorwaarden vermeld op de keerzijde. Op een fax staat echter geen keerzijde. Er was ook maar één document (001/001 staat op het blad vermeld).
Nu had ik een jaar geleden de overeenkomst willen opzeggen en dan maakte men mij melding van een duurtijd van drie jaar. Ik moest dus wachten tot de termijn verstreken was. Dat is dus nu in september.
Ondertussen werd het bedrijf overgenomen door een grotere keten (misschien niet onbelangrijk).
Ik heb dus aangetekend het einde van mijn termijn laten weten en dat ik deze niet wil verlengen.
Nu krijg ik dus een aangetekende brief terug waarin staat dat volgens de algemene voorwaarden ik 6 maand vooropzeg moet doen. Ik heb echter nooit deze voorwaarden gezien, noch gekregen.
Zijn zij (de voorgangers) in fout door mij geen algemene voorwaarden te hebben gestuurd?
Indien zij niet in fout zijn. Gelden de voorwaarden bij overname door een ander bedrijf met een andere naam?
Indien ik dit kan betwisten, hoe omschrijf ik dan best?
Met dank,
Johan