eenmanszaak

1977
Topic Starter

eenmanszaak

#1 , 11 okt 2012 14:07

Binnen enkele weken begin ik een eenmanszaak als zelfstandig verpleegster. Dit binnen een groep die voor mij patienten zoekt.
Dit garandeerd mij een inkomen tussen de 5000 en 7000euro.(bedrag verkregen via kennissen die reeds voor deze groep werken) Mijn enige kosten zijn een pc, gsm en auto met bijhoorende kosten. Ik weet dat boekhoudkundig nog wel anderen zijn maar vooral deze zijn van belang.

Ik ben reeds in het bezit van een auto,pc en telefoon.

Wat en hoeveel kan ik hiervoor inbrengen als kost?
Kan ik mijn wagen inbrengen als kost? Kan dit voor 100% daar mijn man reeds een firmawagen heeft waarvoor hij betaald.
Kan ik dit doen door een vaste kost in te brengen en dit zogezegd mijn eigen uit te betalen? bv 300euro per maand.
Of kan ik de kosten van de afbetaling van de lening inbrengen?

Wat zou ik ongeveer prive mogen gebruiken van dit loon om achteraf geen problemen te hebben bij het betalen van de belastingen en van de sociale voorheffing.

Sandy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 11 okt 2012 16:00

Als je begint met een eenmanszaak, dan is dat maandelijkse bedrag waar je over spreekt (min de professionele kosten) meteen het inkomen waarover je belastingen en sociale zekerheid betaalt. Ik denk dat je best eerst een keer langsloopt bij een boekhouder die je precies kan uitleggen wat het je gaat kosten.

patjebrussel

#3 , 11 okt 2012 16:41

Wat zou ik ongeveer prive mogen gebruiken van dit loon om achteraf geen problemen te hebben bij het betalen van de belastingen en van de sociale voorheffing.

Sandy
Speelt geen rol voor een eenmanszaak.
Met dat inkomen dat je aanhaalt, ga je je blauw betalen aan SZ en belastingen.

Als je dit soort van vragen stelt, weet je niet waarover het gaat, en zal je je eerst erg goed moeten informeren, deze vraag op dit forum is al een begin. Bij een boekhouder gaan en concrete cijfers voor je krijgen is een tweede stap.
Je zal verschieten,....
Of waarom denk je dat vele kleine zelfstandigen klagen en uiteindelijk (zoals ik) stoppen ? Werk genoeg hoor, maar,....

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”