Ik ben momenteel zelfstandige in bijberoep. Ik heb met een Nederlandse firma een overeenkomst afgesloten om gedurende 1 jaar websiteoptimalisatie te doen. Hiervoor heb ik een offerte getekend. Op deze offerte stond onderaan dat de algemene voorwaarden van toepassing zijn. De achterzijde was echter blanco en ik heb de verkoper hierop gewezen. Na 9 maanden heb ik de firma gevraagd om alle dienstverlening stop te zetten omdat ik mijn activiteiten had verkocht. De firma reageerde hierop met de melding dat ik 4 maanden voor jaareinde had moeten opzeggen volgens de algemene voorwaarden. Mijn eerste reactie was een vraag aan de de firma in kwestie om de algemene voorwaarden door te sturen (die ik nooit had gehad) zodat ik ten minste wist waarover er werd gesproken. Dit werd door de firma geweigerd en ze dreigden met een juridische procedure. Ik ben uiteindelijk zelf naar de firma gereden om de offerte in te zien. De pagina die ik heb ondertekend was nog steeds blanco op de achterzijde. Ze toverden echter nog een tweede pagina naar boven waarop wel algemene voorwaarden staan. Deze pagina werd echter nooit door mij ondertekend.
Mijn concrete vraag is of er wetgeving bestaat die het afwisselend wel of niet dubbelzijdig afdrukken van pagina's in een contract verbiedt of dat er uitspreken bschikbaar zijn met betrekking tot een gelijkaardig verhaal?