eenmanszaak failliet en curator aangesteld

uitgevochten
Topic Starter

eenmanszaak failliet en curator aangesteld

#1 , 04 mei 2013 15:15

Geachte

Ik zou dringend advies moeten krijgen, daar ik niet weet waar ik aan toe ben.

Ik heb een curator aangesteld gekregen, die aan dringt op een snelle beslissing.

aangaande om een papier te ondertekenen, zodat ik "zogenaamd niet meer aansprakelijk kan gesteld worden in verband met de schulden van de zaak" het zou een persoonlijk failliet zijn volgens de uitleg van de curator . ik wil hiermede nog vermelden dat de schulden door mijn ex man zijn gemaakt. maar de zaak stond wel op mijn naam.

Al mijn rekeningen ook die waar het kindergeld op komt zijn geblokkeerd.

Ik heb ook nog 1 dochter ten laste die studeert.

ik moet einde van de maand verhuizen, heb niets meer, alles is in beslag genomen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mei 2013 15:30

Dat betekend dus dat al uw goederen en rekeningen op naam stonden van de eenmanszaak. Niet slim natuurlijk, maar waarschijnlijk alles ook ingebracht bij de belastingen en afgetrokken.

bartvdv

#3 , 04 mei 2013 15:32

Dat betekent dus dat al uw goederen en rekeningen op naam stonden van de eenmanszaak. Niet slim natuurlijk, maar waarschijnlijk alles ook ingebracht bij de belastingen en afgetrokken.
Dat is toch altijd zo in een eenmanszaak. Het failliet van de handelsactiviteit is tevens het persoonlijk failliet.

Reclame

uitgevochten
Topic Starter

#4 , 04 mei 2013 15:48

meubelen had ik voor ik ben gestart met de zaak, heb deze 9 jaar lang gehad. En is dat persoonlijk failliet een groot nadeel? wat gebeurt er nadien ? waar sta ik dan? moet ik dan collectieve doen? of zijn er andere mogelijkheden?

denlowie

#5 , 04 mei 2013 16:07

Je kindergeld die moet de bank altijd vrijgeven, die weten dat want daar staat een code bij, dit is ook zo met ziekengeld en andere vervanggings inkomen!

De brief die je moet ondertekenen zal moeten dienen, voor je snel minimum 6 maanden je verschoonbaar te laten verklaren en deze brief is voor de rechter commissaris.
Persoonlijk failliet een groot nadeel ?, als je verschoonbaar verklaart word en dit is nu een recht, ten minste als er geen straf rechterlijke feiten gepleegd zijn dan ben je witgewassen en kan je zoals iedereen terug een nieuw leven beginnen.

Als je verschoonbaar verklaart word moet je niet in de collectieve, want een zelfstandige kan niet in de collectieve, enkel als je niet verschoonbaar verklaart word na 6 maanden dan pas zal je in het collectieve schuld regeling kunnen komen.

Laat ons hopen dat je geen strafbare feiten hebt gepleegd en dan zal alles wel goed meevallen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus

#6 , 04 mei 2013 18:25

Deze link eens lezen en contact opnemen met deze mensen.
http://www.tussenstap.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Handelspraktijken”