Inkomsten maar nog geen bedrijf

timoVP
Topic Starter

Inkomsten maar nog geen bedrijf

#1 , 10 apr 2013 01:51

Hallo,

Ik ben een student en om wat uit te proberen maak ik websites in mijn vrije tijd. Nu de laatste maanden begint er meer en meer geld binnen te komen. Eerst (ongeveer 5 maanden geleden) begon het met ongeveer 25 tot 50 euro om een maand maar nu is het gestegen naar ongeveer 500 tot 1000 op een maand. Ik heb het eigenlijk nooit overwogen om een zaak te starten omdat ik nooit had gedacht dat het geld op zou leveren. Het was puur voor vrije tijd bedoeld en om ervaring op te doen.

Wat kan ik op dit moment het beste doen? Ik wil het overwegen om een eenmanszaak te starten in bijberoep maar wat gebeurt er met alle inkomsten die ik tot nu toe heb verdiend? Gaan ze daar niet moeilijk over doen? Want ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben in zo'n situatie.

btw: Er zijn geen risico's om failliet te gaan of leningen aan te moeten gaan want het zijn diensten/ebooks die ik aanbied.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
angelke1985

#2 , 22 mei 2013 11:38

Hoi hoi,

Als jij vanaf een bepaalde datum in bijberoep start moet je een rekening openen. Hierbij kijkt men niet naar het geen je verdient hebt? Je geeft dit nergens aan dus is het "int zwart" momenteel. Volgens mij gaan ze hier niet moeilijk over doen omdat het moeilijk te bewijzen is.

Ik zou wel als je 1000 euro per maand verdient zeker wel overstappen naar een bijberoep om "veilig" te zijn.

groetjes

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”