Onbetaalde factuur

drostof
Topic Starter

Onbetaalde factuur

#1 , 02 okt 2013 12:58

In oktober 2012 werkte ik als freelancer voor het bedrijf dat mijn huidige werkgever is. Ik heb ondertussen mijn ontslag reeds gegeven omwille van meerdere redenen, maar het feit dat mijn factuur onbetaald blijft is wel een heel belangrijke reden.

Ik heb destijds een geste gedaan en een fikse korting gegeven omdat ik vast in dienst werd genomen. Maar nu staat er bijna een jaar later nog een groot deel van deze onbetaalde factuur open (€6000 om precies te zijn).

Er zijn nog andere schuldeisers die hun factuur ook niet betaald zien (1 zelfs meer dan €40.000), maar zij hebben voorlopig nog geen gerechtelijke stappen ondernomen.

Het bedrijf draait momenteel geen winsten en dat blijft dan ook de uitvlucht om geen betalingen te doen. Wel is de eigenaar ook eigenaar van enkele andere zéér succesvolle bedrijven waarmee hij gigantische winsten maakt.

Wat zijn de beste stappen die ik ondernemen om dit bedrag terug te vorderen? Ik wil namelijk stappen ondernemen de dag dat ik effectief weg ben.

1. aangetekende brief versturen met het verschuldigde bedrag + de standaard 12% verwijlintresten
2. ?????
3. ?????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 03 okt 2013 16:37

U kan steeds dagvaarden in betaling van uw schuldvordering.

Bovendien kan u bewarend beslag laten leggen op bankrekeningen of vorderingen van de vennootschap.

Ten slotte zou u de vennootschap zelfs in faillissement kunnen dagvaarden.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”