Starten onderneming: Webshop en workshop

Ildepa
Topic Starter

Starten onderneming: Webshop en workshop

#1 , 27 mar 2014 14:09

Hallo beste mensen

Stel: Ik start een webwinkel in hobbyartikelen en ik organiseer maandelijks een aantal workshops (minstens 1 per week). De meeste zou ik zelf geven (volg de nodige opleidingen zelf) maar stel nu dat ik deze door een derde laat uitvoeren. Mag deze persoon dat als hij bv gepensioneerde of uitkeringsgerechtigde is, of als werknemer om bij te verdienen? Persoon zou daar uiteraard voor vergoed worden, dus ik moet deze uitgave kunnen verantwoorden. Of moet ik dan een professional vragen, zodat ik een factuur kan voorleggen?
Voor alle duidelijkheid; het gaat hier om workshops breien, haken, juwelen maken,... en enkel voor het lesgeven, de verkoop van het materiaal zou uiteraard mijn verdienste zijn.

Ik weet al de overige rompslomp bij het opstarten van een zaak, dus die info is voorlopig overbodig.

Alvast bedankt

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding