factuur

olfie
Topic Starter

factuur

#1 , 02 jul 2014 07:42

van een wel erg vraagstellende firma, waar ik beter afstand van had gehouden, krijg ik facturen opgestuurd. Echter hun facturen zijn opgemaakt op mijn uitbatingsadres en niet op mijn maatschappelijk zetel. Zijn die geldig of ongeldig? Wat moet ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 02 jul 2014 08:07

Hebben zij in opdracht van U diensten geleverd? En welke diensten hebben zij U geleverd?

olfie
Topic Starter

#3 , 02 jul 2014 08:11

Wel tot nog toe hebben ze nog niets geleverd. Het gaat om een abonenement op multimedia. Hebben veel beloofd maar nog niets gedaan tot nog toe. Het contract staat ook op het uitbatingsadres.
Heb ondertussen al op internet gevonden dat het om een omstreden firma gaat, en hun contract staat vol met addertjes onder het gras.

Reclame

giserke

#4 , 02 jul 2014 08:12

Staat er bij de betalingsmodaliteiten van het verkoopscontract dat je voorschotten moet betalen?

olfie
Topic Starter

#5 , 02 jul 2014 08:14

neen, het is een maandelijks abonnement. Maar op het contract staat onderaan : naam en handtekening, ik heb wel getekend maar mijn naam staat er niet op, ook niet van die vertegenwoordiger.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 jul 2014 09:03

Een factuur kan en mag op je vestigingsadres staan!

In de Kruispuntbank van ondernemingen staat er naast de maatschappelijke zetel ook een vestigingsadres.

Er zijn zelfs vennootschappen welke hun maatschappelijke zetel bij hun boekhouder staat!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Handelspraktijken”