"aantrekkelijk" aanbod ivm computerbeveiliging

TCO
Topic Starter

"aantrekkelijk" aanbod ivm computerbeveiliging

#1 , 02 jul 2014 22:48

Helaas post-factum volgende bericht.

Mijn vrouw heeft een vrij beroep maar is door medische omstandigheden non actief. Door bepaalde medicatie heeft ze veel rust nodig en is ze frequent verward.

Gisteren is ze opnieuw gecontacteerd geweest door een bedrijf dat een "aantrekkelijk" aanbod had ivm computerbeveiliging en of ze zich even mochten komen voorstellen. Helaas is ze daar dus op ingegaan en helaas-er is ze mij dat ook vergeten te zeggen waardoor ik dit niet kon ongedaan maken.

Resultaat is dat ze door 2 verkooppersonen een 2-tal uur overspoeld werd met fantastische methodiek. Ze had de moed niet om dit te stoppen en heeft een contract ondertekend zonder goed te beseffen wat de gevolgen zijn, being een contract van 5 jaar met een maandelijkse kost van 217,8 EUR + startupkost van 1091,42 EUR. ( marktprijs voor deze dienst is ongeveer 10,- EUR/maand zonder startupkost). Daarnaast heeft ze ook papieren ondertekend met een mandaat voor Europese domiciliëring met als begunstigde een kredietverlener in Frankrijk.

Volgens de kleine lettertjes komt ongedaan maken van het contract neer op een vergoeding van 18 maanden huur + startupkost = 5.011,- EUR. BELACHELIJK maar zo staat het wel op papier en heeft ze ondertekend. Ik kan de klok niet terugdraaien maar ik wel even kijken hoe we hier onderuit kunnen komen.

Wat ik me afvraag :

1) In het consumentenrecht heb je x dagen bedenktijd bij verkoop aan huis. Is er ook iets wettelijk geregeld ivm deze verkoop b2b?
2) Wil ik doen : aangetekend bedrijf inlichten van het afzien van de aankoop maar hier weet ik niet wat onze rechten zijn. Ik vermoed dat het bedrijf hier eigenlijk op hoopt zodat ze de som van de contractannulatie kunnen innen.
3) Het enige dat mijn vrouw op het contract heeft gedaan is haar handtekening gezet, al de rest werd door de verkooppersoon ingevuld. Doet dit iets ter zake.
4) Deze transactie klinkt niet koosjer. Kan ik daar ergens klacht voor dienen. De naam van het bedrijf googlen leert niet alleen te zijn.

:cry: Iemand een idee :?:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 jul 2014 22:51

Aangezien het beroepsmatig is geldt het consumentenrecht helaas niet.
Daar kun je dus geen beroep op doen.
Ook de handtekening volstaat.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jul 2014 22:54

Neen, alleen consumenten worden beschermd.

Gezien uw echtgenote ook niet wettelijk onbekwaam is ..... misschien best een advocaat raadplegen.
Mogelijk indien lid van een zelfstandigenorganisatie kan hun juridische dienst u ook helpen.
Echtgenote heeft handtekening bevoegdheid?

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”