aanstellen als zaakvoerder

Antoriko
Topic Starter

aanstellen als zaakvoerder

#1 , 11 jul 2014 12:09

Ik stel mij de volgende vraag .

Mijn dochter heeft enige tijd een relatie met een man waar wij eigenlijk niet zo achter staan daar het een echte vrouwenverslinder en grootprater is .
De man heeft al enkele jaren een horecazaak .
Nu probeert hij mijn dochter ervan te overtuigen om haar in te schrijven bij zijn zaak als zaakvoerder .
Nu heeft iemand mij eens gezegd dat je via het internet veel kan vinden .

En blijkbaar heeft hij steeds wanneer hij een relatie met iemand heeft , deze mee ingeschreven als zaakvoerder.
Wanneer de relatie dan stuk loopt dan werd de zaakvoerder ( zijn vriendin dus ) ontslagen .
Nu probeert hij mijn dochter te overtuigen .

Maar wat zijn of kunnen de gevaren hiervan zijn ????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jul 2014 12:36

Dat zij opdraait voor alles wat maar fout kan lopen.

Controleer het zelf even op het KBO, met zijn btw nummer vind je dit onmiddellijk.

http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... 7.worker4a
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Antoriko
Topic Starter

#3 , 11 jul 2014 15:12

Ja heb hier al gekeken .

Wil het dus zeggen dat indien mijn dochter mee als zaakvoerder word aangesteld en er worden schulden niet betaald ( deurwaarder ) failisement enz , ze mee kan opdraaien voor de schulden , kosten .
Eventueel ook voor de boetes ivm zwartwerk enz , want ben er zeker van dat die kerel met werkvolk in het zwart werkt .
Kan die man eventueel alles in de schoenen van mijn dochter schuiven indien er daar iets zou foutlopen enz .

Reclame

denlowie

#4 , 11 jul 2014 15:20

Een zaakvoerder is mede verantwoordelijk voor de zaak, zeker wat boetes betreft zoals milieu, zwartwerk, zwarte verkoop, dus wanneer hij sjoemelt met zijn belastingen kan zij er mede voor verantwoordelijk gesteld worden, ook wat zwart werk betreft, en ja in de horeca is er veel zwartwerk.

het is niet zo omdat men een vennootschap heeft dat men niet meer verantwoordelijk is als zaakvoerder.

Als alles normaal verloopt kan het zeker ook geen kwaad van zaakvoerder te zijn.

Hoe zit het met haar sociaal statuut, werkt ze mee in de zaak ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus

#5 , 11 jul 2014 17:05

Schrap dat mede maar een zaakvoerder IS diegene die verantwoordelijk is.
Dus als haar vriend enkel 'aandeelhouder' is met 99,9% van de aandelen draait uw dochter voor alles op wat hierboven genoemd wordt.
PS als dochter nog bij u thuis woont dan is ook die inboedel mee 'beschikbaar' voor de fiscus/deurwaarder.

Terug naar “Handelspraktijken”